Kupujete polovni auto, obratite pažnju na sumnjivu brojku: Stručnjak otkrio "omiljenu" kilometražu za vraćanje

Na šta obratiti pažnju pri kupovini polovnog automobila, i šta je sa vraćanjem kilometraže i falsifikovanjem servisne knjižice?
Foto: Youtube/screenshot/cnbc

Kada kupujemo polovni automobil, bilo da ga gledamo kod domaćeg prethodnog vlasnika ili uvozimo iz inostranstva, mnoge "začkoljice" čekaju na tom putu. U jednoj od epizoda MONDO podkasta "Keš ekspert", sekretar Asocijacije uvoznika delova i vozila Boris Ćorović, govorio je o mogućim zamkama prilikom kupovine polovnog automobila.

Ćorović je voditeljki Jeleni Gavrilović govorio o "vraćanju" kilometraže, servisnoj knjizi, istinama i zabludama o zemljama iz kojih uvozimo automobile. Pogledajte celu epizodu!

VIDEO

"Ako pričamo o uvozu automobila iz inostranstva, vozilo gledamo na Internetu, i onda je usluga jeftina i bezbedna ako se obratimo nekoj agenciji koja se time bavi, nego da to radimo sami. Na samostalnom putu uvoza iz inostranstva, vrebaju mnoge začkoljice", rekao je on.

"Ko se malo razume, postoje načini da bude siguran šta kupuje. Prvo, jedan od razloga za uvoz iz inostranstva je veća mogućnost izbora nego ovde. Pre ćemo negde drugo naći auto star deset godina, sa pređenih 50-60.000 kilometara, nego na našim placevima."

Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Kako onda da znamo da li kupujemo "mačku u džaku", kada kupujemo polovni automobil?

"Postoji servisna knjiga, ali tačno je da ona može da se falsifikuje. Poznavalac može da detektuje šta je original servisna knjiga, a šta nije. Manje-više, automobili od 2017, 2018. godine, imaju elektronsku servisnu knjigu. Ali zamislimo da kupujemo auto iz 2010. godine. Servisne knjige nekih brendova nemaju samo popunjene stranice i pečate, već i nalepnice sa bar kodom, brojem šasije, datumom proizvodnje... I onda gledamo neki sled, pečate koji su lupani na tim servisima, koji su fiktivni ili stvari. Pa proguglamo, vidimo da li taj servis postoji ili ne postoji. Postoje i aplikacije koje na osnovu broja šasije proveravaju kilometražu, jer su uvezane sa osiguravajućim društvima, policijama, kompanijama, tehničkim pregledima i drugim tačkama na kojima se beleži kilometraža."

"I ako vidimo da je 2023. bilo 170.000 pređenih kilometara na satu, a sada ga kupujemo sa 110.000, znamo da nešto nije u redu. Postoji i jedna zanimljivost, dvehiljaditih godina je omiljena kilometraža ljudi koji vraćaju bila 110.000. Nije 50-60, da baš bude sumnjivo, a nije ni 200. Sada kažu da se to pomera, sada vole na 180-190.000."

Da li je tačno da postoji geografska podela zemalja iz kojih se uvozi polovni auto? Nekad ćemo u društvu čuti - nemoj iz Italije, znaš kako oni voze, bolje Nemci, putevi su bolji...

"Ima i toga. Mogu da ispričam jedan primer iz svog života. Pre nekih dvadesetak godina, vozio sam jedan oldtajmer na Kipru. U tom trenutku, auto ima 30 i nešto godina. I nigde tačke korozije. To je Kipar, Sunce je, nema snega, blata, bljuzgavice, soli... Dakle, postoji i ta komponenta", zaključio je Ćorović.

Celu epizodu pogledajte na početku teksta, a ne propustite ni MONDO podkast Keš ekspert o uštedi uz solarne panele!

This browser does not support the video element.

Keš ekspert: Miloš Đukanović Izvor: MONDO

(MONDO)