Ovih 3.000 proizvoda će sada koštati manje: Vučić saopštio na čemu sve padaju marže

Aleksandar Vučić saopštio je da će na 3.000 proizvoda biti smanjene marže u najvećim trgovačkim lancima u Srbiji.
Foto: Antonio Ahel/ATAImages

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić predstavio je danas set pet ekonomskih mera koje će biti na snazi od 1. septembra, a prva se odnosi na ograničavanje trgovačkih marži. Kako je objasnio Aleksandar Vučić, ova mera ima za cilj da se poveća kupovna moć stanovništva kroz značajne uštede u kućnom budžetu, dok se takođe očekuje i podrška velikom broju dobavljača iz redova mikro, malih i srednjih proizvođača polojprivredno-prehrambenom sektoru.

Smanjuju se marže na 3.000 proizvoda iz 23 različite grupe, a Aleksandar Vučić predstavio je i na koje se to proizvode odnosi, a koje možete da vidite u foto-galeriji:

"Marže će biti maksimalno 20 procenata, a sada se u najvećim lancima trgovine na 42,5 odsto trgovačke marže", rekao je Vučić i dodao da popusti zavise od cene proizvoda, ali da se očekuje da cene budu manje za oko 15 odsto, dok je takođe istakao da se ova ekonomska mera pre svega odnosi na najveće trgovačke lance.

Na šta se odnose smanjene marže?

Foto: ATA Images/Antonio Ahel

"Tu je kućna hemija za ličnu higijenu, zatim deterdženti, onda takozvana papirna galanterija, ubrusi, folije, pelene... Poređani su proizvodi tako. Idemo dalje, mahunarke, pirinač, kafa i čaj, zatim slane konditorske proizvode, čipseve i grisine, smoki. Imate povrće i voće, zamrznute proizvode, voće i povrće, sirće, testenine, smrznuta riba, griz, brašno, mlečne i kiselomlečne proizvode, jaja, slatke konditore, mahunarke - pasulj, posebno se vodi, svinjska mast, hleb i peciva, svo meso i mesne prerađevine, imate prerađeno voće i povrće, džemove i marmelade tačnije. Zatim začine, so, začin C, aleva. Onda šećer i med, hrana za bebe i decu, i posebnu grupu maramice", naglasio je Vučić.

"Marže će morati sa spuštaju svi koji imaju marže koje su iznad 20 odsto. Velike kompanije imaju velike promete. Nismo dirali u svaki mali market u našim selima zato što bismo ih razorili. Oni ne mogu da izdrže konkurenciju sa velikima", dodao je.

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

Keš ekspert: Boris Ćorović Izvor: MONDO