Novi Sad je jedan od onih gradova u Srbiji koji su se posvetili modernizaciji i obnovi gradskog prevoza imajući u vidu tri jasna cilja - unapređenje infrastrukture, optimizacija sistema vožnje i poboljšanje kvaliteta usluge za putnike.
U okviru plana, predviđene su brojne inicijative. Neke od njih su već počele da se realizuju. JGSP “Novi Sad“ je proteklih godina uradio niz koraka na modernizaciji gradskog prevoza sprovodeći jednu od najvećih obnova voznog parka u istoriji kompanije i uvođenjem sistema elektronske naplate. Na sve to, kupljeno je 100 novih, kvalitetnih autobusa, čime je obnovljeno više od polovine operativnog voznog parka. Svi novokupljeni autobusi na prirodni gas, a takva vozila su tiša i manje zagađuju okolinu. Njihovom nabavkom ostvarene su i velike uštede jer se smanjuju troškovi goriva i rezervnih delova, a značajan broj starih vozila se rashoduje.
Ali na tome se nije stalo. Grad je otišao i korak dalje pa je kupio deset električnih autobusa vrednosti 7.440.000 evra. Ovi autobusi nemaju nikakvu emisiju štetnih gasova a ujedno su i veoma tihi. Bukvalno se ne čuju.
Naravno, da biste imali ovako modernizovan vozni park potrebno je da obezbedite i svu potrebnu logistiku. U vezi sa tim su postavljena dva punjača za električna vozila. Jedan se nalazi kod železničke stanice, a drugi u bulevaru Jovana Dučića, dok su u krugu preduzeća postavljeni su punjači za nove autobuse.
Pored toga što je bitno da imate dobre i kvalitetne autobuse, vrlo je značajno i da ih imate u dovoljnom broju. Sa novim električnim autobusima uz one postojeće od ranije Novi Sad ima ukupno 270 vozila.
Uz nabavku novih autobusa, planira se i modernizacija autobuskih stanica i postavljanje pametnih semafora, čime će se smanjiti vreme čekanja putnika na stanici, a poboljšati protok saobraćaja u gradu.
Ako je pre neku godinu, kada je i najavljena potpuna modernizacija gradskog prevoza u NS, i bilo onih koji u ovo nisu verovali, sada su i oni najtvrđi pesimisti sigurno razuvereni.
Upravo su tadašnji čelni ljudi grada te 2020. godine najavili da im je namera da prevozu Novom Sadu bude pristupačniji, moderniji i da što manje zagađuje životnu sredinu. Cilj je, kako su tada istakli, da uže gradsko jezgro bude rasterećeno od saobraćaja, a tu važnu ulogu igra JSP. U najkraćem - treba podstaći ljude da što više kroz grad idu autobusima a manje kolima. Naravno, da bi se to desilo, ti isti ljudi moraju da imaju dovoljan broj modernih autobusa kako bi im putovanje do željenog mesta bilo što brže i lagodnije.
E sad jedno od glavnih pitanja - odakle novac za sve ovo. Jer bez adekvatne finansijske podrške džaba vam sjajna ideja ili projekat. Sve bi to onda ostalo prazno slovo na papiru. Srećom, gradska vlast je i na to mislila pa su napravili posebnu finansijsku strategiju za obezbeđivanje potrebnog novca.
Finansiranje plana modernzacije i obnove gradskog prevoza u Novom Sadu će biti obezbeđeno iz različitih izvora, uključujući budžet grada, kredite od strane međunarodnih finansijskih institucija i sredstva iz EU fondova. Plan se odnosi na period od 2021. do 2025. godine, a ukupna vrednost projekta iznosi oko 50 miliona evra.
Bolan poraz Crvene zvezde u Milanu: Radonjićeva bomba nedovoljna, prolaz u Ligi šampiona nemoguća misija!
"Ovo je sramota za Ligu šampiona, nas ovde ne žele": Vladan Milojević prekinuo ćutanje u Milanu i žestoko udario
"Ma ovde nema govora, skočio sam sa stolice kad sam video": Srpski sudija zgranut gledao kako kradu Zvezdu
Hrvatski komentator u šoku šta su uradili Zvezdi u Milanu: Vikao kad je video sudijsku nepravdu i gol! (Video)
NOVO NA MONDO PORTALU: Probaj MONDO sudoku, svaki dan u 19h nova igra!