15 godina rada na razvoju i promociji turizma Novog Sada

Novi Sad sa okolinom ima jednu od najsadržajnijih ponuda u našoj zemlji, kao što su: staro gradsko jezgro, Petrovaradinska tvrđava, Dunav, Fruška gora sa izletištima, manastirima, vinarijama, planinarskim stazama, rezervatima prirode.

Promo

Veliku celinu, koju je potrebno konstantno unapređivati, nadopunjuje bogata gastronomska ponuda sa salašima, čardama i restoranima, brojnim manifestacijama i kulturnim događajima. U tom smislu, sa ciljem razvoja destinacije izuzetno je važna strategija grada i uključenost svih gradskih preduzeća i ustanova, kao i udruženja građana.

Promo/Aleksandar Milutinović 

Za deceniju i po, Turistička organizacija Grada Novog Sada (TONS) je kreirala, pripremila i izdala više od 100 publikacija na različitim jezičkim varijacijama, od kojih su neke objavljene na čak 18 jezika. U želji da turistima i lokalnom stanovništvu predstavi turističke proizvode Novog Sada i okoline, terenski se obilazilo, razgovaralo, beležilo, istraživalo i fotografisalo sve ono zbog čega bi neko trebalo da krene u otkrivanje Novog Sada i okoline. S ponosom se može reći da su objavljene publikacije poput „52 vikenda u Novom Sadu“, „Novi Sad za početnike“, ,,Magija mirisa, ukusa i podneblja“ i „Ženska imena Novog Sada“. Ne može se izostaviti ni knjiga „Kulturno-turistički vodič“ koja ističe istorijske, umetničke i druge ponude povezane sa kulturnim nasleđem i životnim stilom Novog Sada. Ovo je samo deo publikacija koje je Turistička organizacija Grada Novog Sada samostalno proizvela i objavila, a u narednom periodu se očekuju nove koje će biti plod aktuelnih terenskih istraživanja.

Promo 

Godina 2016. bila je za Novi Sad posebna, jer je grad tokom te godine dobio organizaciju proslave dve značajne titule – Omladinske prestonice Evrope 2019. i Evropske prestonice kulture 2022. Kako je za grad to bio veliki uspeh, kome su se svi obradovali, nakon početnog uzbuđenja usledio je kontinuiran rad u planiranju što bolje realizacije obe titularne godine. Tim povodom TONS je organizovao brojne promotivne kampanje, kako putem digitalnih kanala, tradicionalnih medija, tako i kroz tzv. „outdoor“ vidove komunikacije. Producirano je oko 15 video spotova na teme koje su se ticale mladih, dok je tokom Evropske prestonice kulture na različitim jezičkim varijacijama napravljeno više od 50 spotova koje su plasirane na društvenim mrežama organizacije ili televizijama.
Kontinuirano prateći sve trendove u promociji turističkih proizvoda grada, TONS je veliku pažnju posvetio promociji putem digitalnih kanala, onlajn i tradicionalnih medija. Takođe, poslednjih godina izuzetnu važnost u promociji turističkih destinacija imaju blogeri i influenseri, koji na svojim profilima preporučuju šta posetiti u Novom Sadu i okolini.
Svake godine TONS uspešno nastupa na domaćim i međunarodnim sajmovima i događajima. Veoma zapaženo predstavio se na više od 500 sajmova, poput onih u: Beogradu, Novom Sadu, Ljubljani, Zagrebu, Pekingu, Istanbulu, Londonu, Berlinu, Moskvi i dr. Sajmovi su mesto susreta sa posetiocima, agencijama, turoperatorima, novinarima i partnerima, te su zbog toga značajni za promociju novosadskog turizma.
Sa razvojem grada, izgradnjom infrastrukture i suprastrukture, razvijala se i turistička ponuda. Kongresni turizam, pored poslovnih skupova, podrazumeva i dodatne sadržaje koji upotpunjuju boravak turista u gradu, a Novi Sad je destinacija koja može da zadovolji svačiji ukus.
Petnaest godina predanog rada Turističke organizacije Grada Novog Sada na razvoju i promociji turizma u našem gradu, pregršt kreativnih ideja, inovativnih rešenja, truda, zalaganja, a pre svega ljubavi prema poslu, doneli su rezultate na koje svi zajedno možemo biti ponosni. Broj dolazaka 2009. godine bio je ispod 100 hiljada, da bi 2022. godine prešao 200 hiljada. To predstavlja rast broja dolazaka turista preko 160 odsto. Što se noćenja turista tiče, ona su u godini kada je TONS osnovan iznosila svega nešto više od 160 hiljada, a u godini koja prethodi ovom jubileju, domaći i strani turisti su ostvarili više od pola miliona noćenja. Porast broja noćenja je, dakle, iznosio 247 procenata.
Više detalja o 15 godina rada na razvoju i promociji turizma Novog Sada možete pročitati ovde.