Novi Sad je grad koji osim drumskog i rečnog ima i železnički saobraćaj koji je veoma popularan kod Novosađana.
Novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada, stvorili su se mnogo bolji uslovi putovanja.
Izgradnja ove deonice počela je krajem 2017. godine. Vozovima brzine 200 kilometara na sat od Beograda do Novog Sada stiže se za 33 minuta.
Dužina pruge je 74,9 kilometara, a u njenu izgradnju je uloženo oko 935 miliona dolara.
Reč je o deonici buduće brze pruge od Beograda do Budimpešte koju su gradile kineske i ruske kompanije zajedno sa domaćim podizvođačima.
Takođe, u Novom Sadu se radilo na uređenju stanične zgrade, železnička stanica dobila je tri nova perona sa nadstrešnicama, dok je dosadašnji rekonstruisan.
Trenutno je u toku izgradnja pruge od Novog Sada ka Subotici.
Radovima na ovoj deonici dužine 108,2 kilometra obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije.
Izgradnja ovog dela pruge počela je u novembru 2021. godine i koštaće 1,2 milijarde dolara.
Novosađani su veoma zadovoljni jednim ovako uspešnim projektom i novim uslovima putovanja.
Izgradnja nove železničke mreže u budućnosti će doneti mnoge benefite, kako stanovnicima, tako i njihovom gradu, al i državi i čitavom regionu.