Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić saopštio je da sutra podnosi ostavku, nakon tragedije na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je prilikom urušavanja nadstrešnice život izgubilo 14 ljudi, dok se troje nalazi u teškom stanju.
Ministar Vesić se obratio na vanrednoj konferenciji za medije, prilikom čega je izneo i hronologiju dokumentata kojim je realizovana rekonstrukcija Železničke stanice u Novom Sadu.
Hronologija dokumentacije
"Datuma 09.10.2017. godine Infrastruktura Železnice Srbije je dala projektni zadatak Saobraćajnom institutu CIP za izradu idejnog projekta, a nakon toga, te 2017. godine, u svim drugim dokumentima, konstruktivne intervencije na podstojećoj betonskoj nadstrešnici na južnoj fasadi Železničke stanice nisu bile predmet konstruktivne rekonstrukcije. Datuma 27.02.2018. godine potpisan je ugovor o izradi idejnog projekta između Ministarstva građevinarstva i Saobraćajnog instituta CIP. Datuma 07.07. iste godine potpisan je komercioni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske železnice na teritoriji RS. Prema tom ugovoru, izvođač je Konzorcijum kineskih kompanija CRIC i CCCC, investitor je Infrastruktura Železnice Srbije, a finansijer je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture RS", naveo je Vesić, čitajući redom dokumenta.
U periodu od 06.04.2020. do 30.09.2021. godine, Ministarstvo građevinarstva izdaje lokacijske uslove za ovaj projekat. Datuma 06.08.2020. godine Republičko-reviziona komisija (RRK) daje izveštaj o stručnoj kontroli idejnog projekta, koji je prethodno izradio Saobraćajni institut CIP.
"Datuma 21.04.2020. godine potpisan je ugovor o projektovanju između izvođača - koji se inače bavi i projektovanjem - prema ugovoru koji je potpisan 2018. godine, i Saobraćajnog instutita CIP, kao podizvođača na ovom projektu. Datuma 21.10.2021. godine Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada dao je konzervatorske uslove, potom 28.10. iste godine urađen je konačan izveštaj o tehničkoj kontroli projekta za građevinsku dozvolu od strane kompanije CESTRA", naveo je Vesić.
Godine 2021. urađen je projekat za građevinsku dozvolu, prema projektu za izradu projekta koji je uradila Infrastruktura železnice Srbije. Datuma 26.10.2021. godine je izdata građevinska dozvola, dodao je ministar. Nadzor projekta su radile dve strane kompanije - Utiber i Ižis, a investitor je bila Infrastruktura železnice Srbije, a Ministarstvo saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture je bilo finansijer.
"Datuma 12.08.2022. godine data je saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture NS na urađen projekat za izvođenje projekta građevinske dozvole. Sve ovo se dogodilo pre nego što sam izabran za ministra. U mom mandatu je urađen samo konačan projekat za izvođenje. Želeo sam javno da pročitam hronologiju, ne zato da bih upirao prstom, nego da bih pokazao da kao ministar u svom mandatu nisam doneo ni jedan jedini akt kojim bih uticao na ovu nesreću. Mora da se utvrdi ko je odgovoran za ovu tragediju, i ko u krugu projektanta, izvođača radova, nadzora i investitor nije uradio posao zbog koga je umrlo 14 nevinih ljudi. Tako će se skinuti ljaga sa mnogih imena mnogih ljudi koji su pominjani u javnosti. Takođe želim da se utvrdi zašto Infrastruktura Srbije nije održavala stanicu u Novom Sadu", završio je ministar.
BONUS VIDEO:
(Kurir/Mondo/Aleksandra Virijević)
Sa Bolombojem je druga priča! Vojnik Zvezde se vratio, a jedan važan detalj može da "pogura" tim do plej-ofa
Jovanović spasao Partizan: Odbranio penal, "zaključao" gol i sačuvao tri boda za kraj godine!
Partizan je u problemu, a postoji samo jedno rešenje: Prvi ispit je pao, vreme je za popravni!
Prvo oglašavanje Čede Jovanovića o razvodu: "Nešto se čoveku desi što ne može da sanja, ja sam to doživeo "
Ovo je trudna verenica ubijenog Nikole iz Kaluđerice: Napadači pucali kroz prozor, čula se vriska i škripa guma