Pripadnik Jedinice za specijalne operacije (JSO) Nenad Ilić Glavonja vozio je kamion kojim je pokušao da ubije Vuka Draškovića, tadašnjeg lidera Srpskog pokreta obnove (SPO) i jednog od lidera opozicije 3. oktobra 1999. godine u ataru sela Petka kod Lazarevca. Ispostavilo se da je nalogodavac atentata u isceniranoj saobraćajnoj nesreći tadašnji predsednik SR Jugoslavije Slobodan Milošević.
Sproveli su ga pripadnici Državne bezbednosti (DB) i Jedinice za specijalne operacije (JSO). Za ovaj zločin osuđeni su Milorad Ulemek Legija i Radomir Marković.
Suđenje za ovaj događaj trajelo je 10 godina, okončano je tako što je Vrhovni sud 2009. godine potvrdio presudu po kojoj su po 40 godina zatvora dobili Radomir Marković, šef srpskog DB-a i Milorad Ulemek Legija, komandant JSO. Presudom za ubistvo četiri funkcionera SPO i pokušaj ubistva predsednika te stranke, osim Ulemeku i još petorici pripadnika nekadašnje JSO, zbog učešća i u drugim političkim likvidacijama, izrečene su jedinstvene kazne od 30 do 40 godina zatvora.
Tako su Nenad Ilić i Branko Berček osuđeni na po 40, Nenad Bujošević na 35, a Leonid Milivojević na 30 godina zatvora. Sudovi u Srbiji su u tri instance u presudi koja je odlukom Vrhovnog suda tada postala pravosnažna, konstatovali da je tadašnji predsednik Slobodan Milošević iz “niskih pobuda” tražio likvidaciju političkih protivnika.
Međutim, Slobodan Milošević ostao je neosuđen za ovaj zločin jer je tri godine ranije, 2006. godine, preminuo u pritvorskoj jedinici Haškog tribunala. Prema pravosnažnoj presudi, šef DB Radomir Marković preneo je naređenje komandantu JSO Miloradu Ulemeku Legiji za likvidaciju Draškovića.
Kako je dogodio pokušaj atentata na Ibarskoj magistrali na Vuka Draškovića?
Do atentata tog 3. oktobra 1999. godine došlo je u 12.15 časova na delu Ibarske magistrale u ataru sela Petka, kada je Ilić iznenada skrenuo kamionom marke “mercedes” u suprotnu kolovoznu traku na “audi” u kome je na suvozačkom mestu bio Drašković, a vozio ga je njegov šurak Veselin Bošković. Bošković je uspeo da izbegne direktan sudar, ali je kamion udario “audi” koji se prevrnuo nekoliko puta.
U tom prevrtanju Boškoviću je slomljen vrat, dok je Drašković prošao sa lakšim povredama. Kamion je nastavio i u suprotnoj traci direktno naleteo na BMW u kome su bili Rakočević, Vušurović i Osmajlić, koji su smrtno nastradali u paljenju automobila u kojem su se nalazili.
Predsednik SPO i njegovi saradnici, čije kretanje je pratio DB, tog dana su se iz Beograda zaputili na Ravnu Goru, do skretanja sa Ibarske magistrale na put za Valjevo, i dalje prema Ravnoj gori, trebalo im je samo još nekoliko kilometara. Inače, tokom procesa za Ibarsku, pored šefa DB i pripadnika JSO, na godinu i po dana zatvora bio je osuđen i Mihalj Kertes, direktor Uprave carina i jedan od Miloševićevih ljudi od poverenja, jer je pomogao DB-u da prikrije zločin tako što im je dao novi kamion, a za onaj koji je izazvao sudar napravio falsifikovanu dokumentaciju. Uz njega, tadašnji šef saobraćajne policije Srbije Dragiša Dinić i načelnik saobraćajne policije Beograda Vidan Mijailović osuđeni su na 10, odnosno, šest meseci zatvora.
BONUS VIDEO:
(Blic/MONDO/Aleksandar Blagić)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!