
Najnovije istraživanje agencije Stratedžik marketing (SM) pokazuje da u Srbiji raste proevropsko raspoloženje i da bi koalicija Za evropsku Srbiju osvojila 111 mandata, a Srpska radikalna stranka 75, da su izbori za Skupštinu Srbije sprovedeni u nedelju 25. maja.
Redovno istraživanje SM, sprovedeno od 22. do 24. maja, pokazuje da bi koalicija Demokratska stranka Srbije - Nova Srbija na izborima 25.
maja osvojila 28 mandata, koalicija SPS-PUPS-Jedinstvena Srbija 16, Liberalno demokratska partija 13, i manjine sedam mandata.
Pojedinačno gledano, DS bi bila ubedljivo na prvom mestu sa najvećim rejtingom do sada.
"Raspored osvojenih mandata bi bio neznatno različit od onog ostvarenog 11. maja, ali dovoljno da bi se pojavile nove mogućnosti za postizborne koalicije", kazao je agenciji Beta direktor SM Srđan Bogosavljević.
"Kada bi danas građani trebalo da izaberu između vlade koju bi sačinjavala koalicija SRS, DSS-NS i SPS-PUPS-JS, i vlade koju bi sačinjavala koalicija ZES, SPS-PUPS-JS i manjine, 51 odsto građana bi se opredelilo za proevropsku koaliciju, 45 odsto za radiklasko-narodnjačku, dok je četiri odsto neodlučnih", naveo je Bogosavljević.
Prema njegovim rečima, istraživanje sprovedeno na reprezentativnom uzorku pokazuje znatan porast pozitivnih stavova prema evropskim integracijama i promenu u izbornim opredeljenjima za proevropski orijentisnu koaliciju ZES na štetu SRS, koalicija DSS-NS i SPS-PUPS-JS.
"Referendumsko raspoloženje prema EU skoro se ne menja već jako dugo" i stoji na uobičajenih dve trećine građana koji bi glasali za pridruženje Srbije EU. Međutim, mišljenje o međunarodnim institucijama znatno se promenilo u pozitivnom pravcu, pa sada pozitivno mišljenje o EU ima 39 odsto građana', dodao je on.
To je daleko najveći procenat pozitivnog stava zabeležen u poslednjih nekoliko godina, a prosek je oko 20 odsto.
Nezaposlenost je ponovo prvi među tri najvažnija problema koji najviše brinu građane (navodi ga 50 odsto građana), a sledi nizak standard (38 odsto).
"Problem Kosova, sa prvog mesta u februaru kada ga je među prva tri problema navodilo 56 odsto građana, u maju je na trećem mestu i navodi ga 24 osto građana', objasnio je Bogosavljević i dodao da su građanima "kriminal i korupcija uobičajeno na četvrtom i petom mestu po važnosti problema koje bi Srbija trebalo da rešava".
Takođe, većina građana je zadovoljna rezultatima predhodnih izbora
(54 odsto, naspram 21 procenta); u zadovoljstvu prednjače simpatizeri DS, a u nezadovoljstvu simpatizeri SRS.
Građani su naveli i različite motive zbog kojih su se opredeljivali za pojedine stranke, pa je proevropska orijentacija bila najčešći motiv simpatizerima DS-a i LDP-a, dok su "promene i bolji život"
najčešće navodili simpatizeri SRS-a.
"Dobar program" je primarni motiv onih koji su se opredelili za SPS, a "lidere" su najviše pominjali oni koji su bili za koaliciju DSS-NS.
Istraživanje pokazuje da gotovo dve trećine građana glasa uvek za istu stranku, skoro četiri petine je donelo odluku nakon formiranja izbornih lista, dok su se ostali odlučivali "u hodu, tokom kampanje".
Postizborno istraživanje javnog mnenja Stratedžik marketing je realizovao od 22. do 24. maja na reprezentativnom uzorku punoletnih građana Srbije. Veličina uzorka bila je 1.086 punoletnih građana, a marginalna greška uzorka 3,1 odsto.
(Beta)
Redovno istraživanje SM, sprovedeno od 22. do 24. maja, pokazuje da bi koalicija Demokratska stranka Srbije - Nova Srbija na izborima 25.
maja osvojila 28 mandata, koalicija SPS-PUPS-Jedinstvena Srbija 16, Liberalno demokratska partija 13, i manjine sedam mandata.
Pojedinačno gledano, DS bi bila ubedljivo na prvom mestu sa najvećim rejtingom do sada.
"Raspored osvojenih mandata bi bio neznatno različit od onog ostvarenog 11. maja, ali dovoljno da bi se pojavile nove mogućnosti za postizborne koalicije", kazao je agenciji Beta direktor SM Srđan Bogosavljević.
"Kada bi danas građani trebalo da izaberu između vlade koju bi sačinjavala koalicija SRS, DSS-NS i SPS-PUPS-JS, i vlade koju bi sačinjavala koalicija ZES, SPS-PUPS-JS i manjine, 51 odsto građana bi se opredelilo za proevropsku koaliciju, 45 odsto za radiklasko-narodnjačku, dok je četiri odsto neodlučnih", naveo je Bogosavljević.
Prema njegovim rečima, istraživanje sprovedeno na reprezentativnom uzorku pokazuje znatan porast pozitivnih stavova prema evropskim integracijama i promenu u izbornim opredeljenjima za proevropski orijentisnu koaliciju ZES na štetu SRS, koalicija DSS-NS i SPS-PUPS-JS.
"Referendumsko raspoloženje prema EU skoro se ne menja već jako dugo" i stoji na uobičajenih dve trećine građana koji bi glasali za pridruženje Srbije EU. Međutim, mišljenje o međunarodnim institucijama znatno se promenilo u pozitivnom pravcu, pa sada pozitivno mišljenje o EU ima 39 odsto građana', dodao je on.
To je daleko najveći procenat pozitivnog stava zabeležen u poslednjih nekoliko godina, a prosek je oko 20 odsto.
Nezaposlenost je ponovo prvi među tri najvažnija problema koji najviše brinu građane (navodi ga 50 odsto građana), a sledi nizak standard (38 odsto).
"Problem Kosova, sa prvog mesta u februaru kada ga je među prva tri problema navodilo 56 odsto građana, u maju je na trećem mestu i navodi ga 24 osto građana', objasnio je Bogosavljević i dodao da su građanima "kriminal i korupcija uobičajeno na četvrtom i petom mestu po važnosti problema koje bi Srbija trebalo da rešava".
Takođe, većina građana je zadovoljna rezultatima predhodnih izbora
(54 odsto, naspram 21 procenta); u zadovoljstvu prednjače simpatizeri DS, a u nezadovoljstvu simpatizeri SRS.
Građani su naveli i različite motive zbog kojih su se opredeljivali za pojedine stranke, pa je proevropska orijentacija bila najčešći motiv simpatizerima DS-a i LDP-a, dok su "promene i bolji život"
najčešće navodili simpatizeri SRS-a.
"Dobar program" je primarni motiv onih koji su se opredelili za SPS, a "lidere" su najviše pominjali oni koji su bili za koaliciju DSS-NS.
Istraživanje pokazuje da gotovo dve trećine građana glasa uvek za istu stranku, skoro četiri petine je donelo odluku nakon formiranja izbornih lista, dok su se ostali odlučivali "u hodu, tokom kampanje".
Postizborno istraživanje javnog mnenja Stratedžik marketing je realizovao od 22. do 24. maja na reprezentativnom uzorku punoletnih građana Srbije. Veličina uzorka bila je 1.086 punoletnih građana, a marginalna greška uzorka 3,1 odsto.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.