• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mrkonjić o krivičnoj prijavi: Ništa ne znaju...

Izvor MONDO/Beta

Bivši ministar Milutin Mrkonjić oglasio se povodom krivične prijave koju je Ministarstvo građevinarstva, saobraća i trgovine podnelo protiv njega zbog deonice puta Ub - Lajkovac na Koridoru 11, koja nikada nije puštena u saobraćaj,

 Mrkonjić o krivičnoj prijavi zbog puta Ub-Lajkovac Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Milutin Mrkonjić
Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Bivši ministar infrastrukure Srbije Milutin Mrkonjić danas je izjavio da nije odgovoran na eventualne propuste u radovi na deonici od Uba do Lajkovca na Koridoru 11.

"Zna se ko je za šta odgovoran. Ja sam kao ministar bio odgovoran za strateške odluke. Za to sam spreman da odgovaram. Ministarstvo ne gradi, ono vrši nadzor, grade preduzeća", kazao je Mrkonjić na konferenciji za novinare u Skupštini Srbije gde je poslanik Socijalističke partije Srbije.

On se oglasio povodom pisanja beogradskih medija da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture zbog propusta u izgradnji na deonici od Uba do Lajkovca podnelo krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem.

Krivične prijave protiv Mrkonjića


Mrkonjić je istakao da stručnjaci treba da utvrde da li je bilo propusta u radovima na deonici Koridora 11 i da treba da odgovara onaj ko je odgovoran za propuste ako budu utvrđeni.

"Posao mora da bude profesionlano urađen, za to sam se uvek zalagao", kazao je Mrkonjić i dodao da ne zna ko je pisao prijavu protiv njega, ali da "taj ko je to radio očigledno ne zna ništa".

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture danas je saopštilo da će deonica autoputa na Koridoru 11 od Uba do Lajkovca morati da se radi ponovo zbog nekvalitetno izvedenih radova, što će, prema prvim procenama, koštati oko 1,07 milijardi dinara.

Deonica je građena od 2010. do 2014. godine i nije bila u saobraćaju, a nadležnim pravosudnim organima podneta je kompletna dokumentacija o izgradnji tog dela Koridora 11.

Saobraćajni institut CIP je na osnovu izveštaja Puteva Srbije, a po nalogu Koridora Srbije, uradio analizu dela te deonice koja je pokazala da je u osnovu autoputa umesto čvrstog materijala ugrađivana glina.

Zbog tih propusta je, kako je navedeno, pucao asfalta na delu autoputa i kosinama.

Deonica je duga 12,5 kilometara, a ponovo će morati da se radi 4,5 kilometara.

Komentari 7

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

.

Bla,bla ...

fićko

...konstrukcija puta u mekoj glini do x? metra dubine?!...u svakoj državi pre nego što se dodeli neki ugovor od javnog značaja potrebno je detaljno ispitati uslove izvodljivosti na datoj lokaciji...istraživanje izvršiti sa potrebnim brojem bušotina i testova sakupljanjem uzoraka tla i njegovim ispitivanjem u laboratoriji...ako su ispod gornjeg sloja gline bili slojevi meke gline do dubine od x? metara a ispod ovih slojeva napr. slojevi peska ili šljake i gline ili neke starije formacije kao i x? dubina podzemnih voda...celi proces izrade svakog dela puta prate i geotehnički istrumenti iprecizna merenja a neophodan je i geotehnički sofwer za modeliranje baziranim na metodologiji konačnih elemenata...sve u svemu prilikom izvođenja radova verovatno je bilo mnogo upozorenja da će doći do kolapsa puta ali je to ignorisano i zanemarivano ali je kritična greška i odstupanja od metodologije projektovanja je sada jasna...napr. precenjena je čvrstoća smicanja gline što je dovelo do podcenjvanja defleksije i pogrešnog pristupa što je i dovelo do nebezbedne osnove...izvođač radova je morao da ponovo analizira čitav projekat...verovatno je kriva i brzina izvođenja radova kao i pogrešna metoda stresa i previsok pritisak vode u glinama...kao i greške u dizajnu gde su krajnji uslovi bili neuređeni a što je sva dovelo do kolapsa puta...lekcija koja se mora naučiti za ovaj i druge kolapse u putnoj mreži srbije je da nedostaci projekta nisu shvaćeni za vreme izvođenja radova kao i da radove od javnog značaja moraju projektovati stručnjaci sa odgovarajućim iskustvom...dokumentacije se moraju bolje proveravati i pregledati i preduzimanje opreza za sve neke nove ili nepoznate tehnologije...

pukovnik

@fićko E bas sam sada naucio sve o izgradnji autoputeva. Ma idi begaj bre! Briga mene za tvoje x-ove, busotine, meke gline, konacne elemente, geotehnicke instrumente, kolapsa, smicanja gline, itd, itd...... Problem je u stvari jednostavan i bez imalo nauke i struke. Mihajloviceva mrzi SPS i konstantno se sveti. Eto to je tehnologija celog slucaja.

special image