• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Novi detalji o vozu 6103

Sa voza 6103, koji se 23. januara survao u kanjon Morače kod Podgorice, dan pre tragedije skinut je kočioni kompresor i postavljen drugi sa lokomotive koja je od novembra prosle godine van upotrebe, piše beogradski "Blic".

Sa voza 6103, koji se 23. januara survao u kanjon Morače kod Podgorice, dan pre tragedije skinut je kočioni kompresor i postavljen drugi sa lokomotive koja je od novembra prosle godine van upotrebe, piše beogradski "Blic". Uprava Železnice Crne Gore potvrdila je da je na vozu nekoliko dana ranije zamenjen glavni kompesor, ali je isključila mogućnost da je ugradjeni uredjaj bio neispravan.

"Na osnovu do sada prikupljene dokumentacije, u jednom od dokumenata videli smo da je posle uradjenog remonta na vozu, a dan pre nesreće, zamenjen kompresor. Skinut je sa istog takvog elektromotornog voza, ali koji mesecima nije u upotrebi. Još radimo na prikupljanju dokumentacije i ima još dokaza", rekao je listu Goran Rodić, advokat mašinovodje Slobodana Drobnjaka.

Drobnjak je u pritvoru zbog sumnje da nije poštovao bezbednosnu proceduru i osigurao voz u stanici, zbog čega je on sam krenuo i ubrzo iskliznuo iz šina. Teško povredjenog mašinovodju, kome je odredjen pritvor od 30 dana, danas će prvi put imati priliku da poseti porodica.

On je operisan u petak u Kliničkom centru Podgorica. Kako su advokatima preneli lekari, Drobnjak je u nesreći zadobio prelom butne kosti na nekoliko mesta, ima povredu glave, a imao je i potres mozga.

"Drobnjaku se stavlja na teret da nije preduzeo potrebne radnje u cilju obezbedenja voza od samopokretanja i to aktiviranjem ručnih pritvrdnih kočnica i postavljenjem ručnih papuča radi osiguranja osovina voza, a usled čega je došlo do samopokretanja voza. Drobnjak je negirao te navode i ponovio svoj raniji iskaz sta je sve uradio i da je to ono što je i trebalo da uradi", rekao je advokat Rodić.

U ranijim izjavama istražnim organima mašinovodja Drobnjak je isticao da je imao problem sa kompresijom, odnosno da nije bilo pritiska vazduha u kočnicama.

Železnica: Kompresor bio ispravan

Uprava Železnice Crne Gore potvrdila je da je na elektomotornom vozu koji se survao u Bioču kod Podgorice, nekoliko dana ranije zamenjen glavni kompesor, ali je isključila mogućnost da je ugradjeni uredjaj bio neispravan.

Železnica je odbacila navode pojedinaca koji su tvrdili da je ugradjeni kompresor skinut sa voza koji je rashodovan. "Voz sa koga je uzet glavni kompesor nije bio rashodovan, već je čekao na opravku od 23. novembra 2005. godine, zbog vučnih motora i drugog glavnog kompresora", navodi se u saopštenju.

Železnica ističe da elektromotorni voz ima dva glavna i dva pomoćna kompresora, a da se Pravilnikom o održavanju vozila elektromotorni vozovi isključuju iz saobraćaja nakon predjenih 600.000 kilometara sa dozvoljenim odstupanjima od 15 odsto. "To znači da nakon ove predjene kilometraže elektromotorni voz ne može biti pušten u saobraćaj sve dok se ne izvrši glavna investiciona opravka kod ovlašćenog remontera", ukazuje se u saopštenju.

Kako se navodi, voz sa koga je skinut kompresor prešao je 430.000 kilometara od poslednjeg remonta i nije bio rashodovan. "Po ugradnji kompresora na osnovu pisane opravke 22. januara na ovom elektromotornom vozu su izvršena ispitivanja sistema vazdušne kočnice, uključujući funkcionalnu ispravnost i jednog i drugog glavnog kompresora", ističe Železnica Crne Gore.

Delovi voza uskoro na veštačenju u Beogradu

Delovi voza koji je sleteo u kanjon Morače biće upućeni na veštačenje u Beograd kako bi se utvrdili uzroci nesreće u kojoj je poginulo 46 ljudi, a više od 230 povredjeno.

Istražni sudija Zoran Radović je novinarima kazao da će istraga biti "duga i kompleksna" i da će u velikoj meri zavisiti od nalaza beogradskih veštaka koji treba da urade ekspertizu.

Izvlačenje delova voza iz provalije kod mesta Bioče počelo je u ponedeljak.

Jedini osumnjičeni za nesreću za sada je mašinovodja Slobodan Drobnjak. Tužilaštvo Drobnjaka tereti za "teško delo protiv bezbednosti saobraćaja". U zahtevu za sprovodjenje istrage navodi se da on nije preduzeo sve "potrebne radnje od obezbedjenje voza od samopokretanja".

Drobnjak je u dosadašnjim izjavama pred istražnim sudijom negirao te navode i saopštio da je učinio sve što je u njegovoj moći kako bi zaustavio voz.

On je kazao da su vozu otkazale kočnice, što je ranije potvrdio i istražni sudija.

(Beta-Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image