• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Tadić obišao gradilište mosta na Adi

Predsednik Srbije Boris Tadić obišao je gradilište mosta preko Save, na Adi Ciganliji u nedelju, i istakao da Beograd treba da iskoristi svoje prednosti i da postane grad na rekama.

Predsednik Srbije Boris Tadić obišao je gradilište mosta preko Save, na Adi Ciganliji u nedelju, i istakao da Beograd treba da iskoristi svoje prednosti i da postane grad na rekama.



Predsednik Tadić, koji je bio u pratnji gradonačelnika Dragana Đilasa, rekao je novinarima posle obilaska radova da Beograd još nije iskoristio sve svoje razvojne potencijale, ukazujući na to da nije prešao na levu obalu Dunava i postao grad na rekama.

"To je njegova najveća prednost u odnosu na sve gradove u Evrope", rekao je Tadić i dodao da razvoj Beograda mora da bude planiran.

Tadić je podsetio da, prema planu, treba da se grade mostovi na Adi, most od Zemuna do Borče, a iza mosta kod Ade Huje treba da se izgradi i železnički most kod Vinče.

Ako se tome dodaju i mostovi kod Beške, Srbija bi bila zemlja koja je na najbolji način premostila Dunav, smatra Tadić.

Prema njegovim rečima, u poslove infrastrukture trebalo bi uposliti i domaće potencijale, što nije uvek moguće u potpunosti, zbog ugovora sa stranim firmama.

Tadić je takođe rekao da sve u vezi sa izgradnjom mosta, uključujući i to koliko će on koštati, mora da bude potpuno transparentno i po evropskim standardima.

Predsednik Srbije je rekao da je građanima dato obećanje da će radovi biti završeni iako nije uobičajeno da oni koji ih otvaraju i da ih završe.

"Uglavnom se to prenosilo sa kolena na koleno. Ja svoj deo odgovornosti svakako imam u čitavom ovom poslu i procesu. Spreman sam da dovedem sve najbolje i najjeftinije izvođače radova, ali je jako važno da što više angažujemo i našu industriju, pogotovo u ovim kriznim vremenima", rekao je on.

Prema njegovim rečima, sada ima dovoljno vremena da se isprave greške iz prethodnih decenija i građani Beograda zaslužuju da dobiju nove infrastrukture, mostove, metro.

Tadić je dodao da je pre nekoliko dana bio u Francuskoj, da je razgovarao sa predsednikom Nikolom Sarkozijem o plasmanu francuske tehnologije u Srbiji.

"Ako će ovaj most biti kineski, taj koji budemo gradili od Zemuna na levu obalu Dunava, onaj sledeći Pančevački gradili su Rusi, što je malo poznato. Možda je prilika da most preko Ade Huje dobije neki naziv neke druge velike prijateljske države, ili metro", rekao je Tadić.

On je dodao da se mora voditi računa o tenderima, o transparentnosti izbornog postupka, jer će takvom metodologijom i načinom biti postignute izuzetne reference i za budućnost.

"Nažalost, mi moramo da koristimo budžetska sredstva i kredite za koje verujem da ne treba da budu komercijalni, već da budu na nivou državnih sporazuma. Sa Kinom je vrlo moguće da postignemo takav sporazum i sa budućim investitorima u svim ovim pomenutim oblastima takođe", rekao je Tadić.

On je podsetio da je i zbog toga, u razvojnom smislu, od izuzetne važnosti članstvo u EU.

Predsednik Tadić je pre gradilišta mosta obišao i radove u Radničkoj ulici na izgradnji pomoćne konstrukcije koja će, kada most bude završen, biti srušena.

Šef države se interesovao da li će biti ispoštovani rokovi za završetak radova i da li će most biti na vreme pušten u saobraćaj.

Most na Adi biće dugačak 1.449 metara, širok 45, dok će glavni stub – pilon biti visok 200 metara. Imaće šest saobraćajnih traka, dve biciklističke staze i dva koloseka za šinski saobraćaj.

Biće završen do kraja 2014. godine. Glavni nosilac radova je austrijska firma "Por".

Govoreći o problemima zemljišta Luke Beograd i Poslovnog centra Ušće, Tadić je kazao da "svaka nadležna institucija mora da završi posao".

"Mi nemamo šta da krijemo i sve nadležne institucije moraju da provere bilo kakvu nepravilnost. Ko god je odgovoran mora da odgovara, ali sa konsekvencama", rekao je predsednik Tadić.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kazao je da bi Beograd bio prebogat kada bi 200 hektara vredelo dve i po milijarde evra, ali da to nije tačno.

"Sve što smo prodali u gradu je mnogo manje od toga, ali, bez obzira što je manje, to vredi stotine miliona i mi se za to borimo na sudu. Nema tog zaštićenog čoveka u Beogradu koji može da se izvuče ako radi nešto što nije u korist Beograda", rekao je Đilas.

Tadić i Đilas su kazali da je i zbog toga zaustavljena privatizacija Poljoprivrednog kombinata Beograd, a da se sada to pokušava i sa privatizacijom PIK Zemun.

"Tada je bilo mnogo kritika u javnosti, a sada građani Beograda znaju da je to učinjeno da bismo sprečili prelazak vlasništva koje ima ogroman građevinski potencijal u ruke pojedinaca i sad bismo bili u situaciji da mnogo skuplje plaćamo to zemljište", naveo je Tadić.

Đilas je rekao da je privatizacija zaustavljena jer grad mora da se širi na zemljištu tih firmi, i dodao: "Kupili bismo sada za 10 miliona evra, a kada napravimo most vredeo bi 500 miliona".

On je kazao da je ideja da se PIK Zemun pripoji PKB-u kako bi se znalo koje zemljište pripada njima, a koje je građevinsko.

Gradonačelnik Beograda je najavio da je kineska firma koja će graditi most od Zemuna do Borče dostavila tri idejna rešnja kako bi most trebalo da izgleda i da će tokom sledeće nedelje dostaviti i finansijske predloge.

"Most će biti dugačak 1.499 metara i sa preko 20 kilometara pristupnih saobraćajnica", rekao je Đilas i dodao da će taj most biti završen 2013. godine.

Tadić je naveo da su pregovori sa kineskim partnerima za izgradnju mosta počeli prošle godine u Pekingu i dodao da očekuje da će u oktobru, kada će se ponovo sastati sa kineskim predsednikom Hu Đintaom, biti potpisan i sporazum o saradnji.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image