• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AMERIČKI PILOT OTKRIO TAJNU ČUVANU OD 1999. GODINE: Srpska PVO je pogodila još jedan F-117 iznad Beograda!?

Autor Tamara Jovanović

Novi detalji u vezi ovog događaja potvrđuju dugogodišnje glasine o tome da je pogođen još jedan avion.

 bombardovanje avion f117 oborena dva u srbiji Izvor: YouTube/Screenshoot/Megaprojects

Mit o neoborivom američkom "nevidljivom" lovcu bombarderu F-117A srušen je u sremskom selu Buđanovci pre 21 godinu, 27. marta. Oštetila ga je spregnuta vatra PVO jedinice jugoslovenske vojske.

Manje je poznata činjenica da je još jedan F-117 pogođen srpskim sistemom PVO tokom te iste akcije, a detalji o tome šta se tačno desilo postali su tek nedavno dostupni.

Možda će vas zanimati

U najnovijem izdanju podkasta The Afterburn, penzionisani potpukovnik vazduhoplovstva Čarli "Tuna" Hajnlajn, bivši pilot F-117, potvrđuje ono što je dugi niz godina bilo samo nagađanje. 

Naša PVO je uspela da pogodi i drugi stelt avion, ali je on ipak uspeo da se vrati u bazu u Nemačkoj. Nije poznat tačan datum kada se obaranje desilo, ali je sigurno da se ovaj događaj odigrao tokom aprlila 1999. posle obaranja prvog F-117.

U vreme operacije Savezničke snage, 1999. godine, Hajnlajn je bio na svojoj drugoj akciji F-117, dodeljenoj 9. borbenoj eskadrili, "Vitezovi“ i raspoređen je u vazduhoplovnu bazu u jednom mestu u Nemačkoj.

"Odavde su misije bile prilično dugotrajne i poprilično iscrpljujuće, obično je bilo oko šest sati između poletanja i sletanja. Bila su potrebna najmanje dva sata da se stigne do tankera koji se nalazio iznad Mađarske, nakon čega je usledila misija preciznog bombardovanja koja je obuhvatila približno 30 do 45 minuta ukupnog leta leta iznad bivše Jugoslavije...Noćni jastreb je obično bacao oba oružja na jednu metu. Tokom Savezničkih snaga, ovi ciljevi često su sadržavali komunikacione instalacije, uključujući radio jarbole, koji su morali biti pogođeni u metu da bi ih prevrnuli. Hajnlajn spominje i druge mete, među kojima su bili mostovi, fabrike i zgrade", rekao je.

Najupečatljivija noć, kako kaže, podrazumevala je misiju sa dva F-117, koja su letela na približno paralelnim stranama, usmereni ka metama koje su udaljene oko 10 milja. Napomenuo je da ne može da se seti tačnog datuma, ali je siguran da je to bilo nakon što su Srbi oborili prvi F-117.

Nepotvrđeni izvori ranije su naveli da se ovaj incident dogodio 30. aprila 1999.

Te noći o kojoj je reč, Hajnlajn se prisetio "popriličnog broja protivavionske artiljerije i povremeno ispaljenih projektila". Ove rakete zemlja-vazduh (SAM) uključivale su primere istog sovjetskog proizvođača SA-3 koji je prethodno srušio "Vegu 31", ali u to vreme su se koristili i drugi tipovi raketa.

Dakle, na periferiji zapadnog Beograda, krećući se ka severu, jedan od pilota "CJ" najavio je lansiranje SAM - a upravo u tom trenutku, Hajnlajn je bio na meti, samo oko 30 ili 40 sekundi pre nego što je njegova bomba trebalo da padne.

"Nekako sam pogledao udesno preko Beograda i video ovu ogromnu raketu kako se približava. Izgleda je kao ogromna užarena lopta. Znao sam da je moj partner negde tamo. Tada sam ugledao još jedno lansiranje - ovaj veliki sjaj, pa čak i izdaleka možete videti puno detalja. Perjanica, dim koji odlazi, a onda samo kako vatrena kugla dolazi prema meni".

On se setio obuke i instrukcije u slučaju da dođe do ove situacije, koja je od njega zahtevala da drži uključeni autopilot, jer bi ručno okretanje ili nagli pokreti mogli negativno da utiču na radarski presek mlaznice, potencijalno predstavljajući raketu uočljivijom metom .

"Dok sam nastavio da se krećem prema svojoj meti, jedna raketa je eksplodira, a druga otišla u svemir, Ne znam da li ga je pogodilo", dodao je, Hajnlajn misleći na svog krilnog partnera.

"Zatim sam se vratio natrag u bazu, ali se dogovoreni sastanak tamo sa drugim F-117 se nije dogodio. Napravio sam jedan krug čekajući da stigne i drugi 'Noćni jastreb'. Konačno, operater strele na KC-135 Stratotanker primetio je F-117 kako se približava kroz tamu, bez upaljenih svetla. Njegov avion zaista nije bio dobrom stanju, pitali smo se da li će drugi F-117, moći da nastavi, li mu radi motor kako treba i hoće li izdržati da se ne sruši. Srećom, uspeli smo da mu napunimo rezervoar i da obojica bezbeno odemo u bazu", dodao je.

Takođe pokazuje da još uvek ima još detalja o misterioznom "Noćnom jastrebu", čiji je let i dalje zaklonjen velom tajne.

(Mondo)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

Pročitajte i ovo

Komentari 47

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sloba

Koliko je aviona letelo iznad srbije premalo gotovo beznacajan broj smo oborili. Onaj f117 i jedan f16. Drugi su leteli kako su hteli. Slabo jako slabo. Ali tu je jna i drzavni vrh kriv jer nisu nista preduzeli protiv bombardovanja. Milosevic je kriv sto nine od lukasenka uzeo s 300. Cekali smo ih prackama. Nemojmo sada praviti od tog jada neki podvig. Na kosmetu su leteli kako su hteli i ispod 3000 metara i nista.

Aleksandar84

Ma ovaj bre laze ko pas... pokusava da zaradi neku lovu prodajuci price lakovernim i naivnim Srbima... A i treba, sto da ne, kad smo glupi

Delija

Pogodjen je iz praca Zuca....

special image