Vazduhoplovstvo Vojske Srbije, uprkos skresanom vojnom budžetu, nastavlja remontovanje svojih letelica. Od početka godine završen je remont tri vazduhoplova, a u sledeća četiri meseca biće temeljno servisirano još šest aviona i dva helikoptera.

Sa traka Vazduhoplovnog zavoda "Moma Stanojlović" već su skinuti po jedan transportni avion AN 26 i lovac MIG 21, kao i helikopter Mi-8. Plan je da uskoro na remont ode i flota koju čine dva "orla J22", jedan MIG 21, tri "supergaleba G4" i još dva helikoptera Mi-8.

Remont aviona finansira se iz budžeta Ministartva odbrane, dok su sredstva za dva helikoptera "osmice" izdvojena iz NIP-a, pišu "Novosti".

U Vazduhoplovstvu VS objašnjavaju da je u pitanju "čist" remont, bez modernizacije i "premijerne" ugradnje nove opreme u letelice. Njima će biti zamenjeni postojeći vitalni sklopovi, elektronika i oprema za navigaciju.

"Radovi na vazduhoplovima nastavak su procesa remontovanja aviona koji je počeo 2007. godine" objašnjavaju u Vojsci. Tada je remontovano više od 15 letilica, uključujući i najsloženije avione tipa MIG-29. Svi vazduhoplovi biće popravljeni u Srbiji, u VZ "Moma Stanojlović" u Batajnici.

U Vojsci Srbije napominju da su u "Momi", posle nedavnog prelaska pod okrilje Ministarstva odbrane, stvoreni dobri uslovi za rad. Najveći problem, navode, nije remont letilica, već nabavka rezervnih delova. Vazduhoplovstvo VS ove godine, uz to, dovršilo je Taktičku studiju o nabavci novog višenamenskog aviona, kao i koncept razvoja Protivvazduhoplovne odbrane.

Procena je da je Vojsci Srbije potrebna jedna eskadrila letilica tipa "Su-30", "gripen", "eurofajter", F 16 ili F 18. Vojska je, međutim, iskazala samo želju, dok je konačna reč o tome da li će biti kupljeni novi avioni i kojeg tipa, u rukama - Vlade Srbije.

Odluka vojnog vrha je da se remontuju i modernizuju sve što može da služi za redovne zadatke ili obuku pilota. To je slučaj sa avionima "supergaleb G4". U 14 ovih letilica biće ugrađena najsavremenija oprema za navigaciju i komunikaciju, sistemi za upravljanje vatrom, vizuelni simulatori... Vojska trenutno traga za partnerom u inostranstvu, a procena je da će sve koštati između četiri i pet miliona evra po avionu.

Najskuplji poduhvat Ministarstva odbrane bio je remont pet aviona MIG 29, koji su servisirani u "Momi Stanojloviću", a vitalni sklopovi ugrađeni su u Rusiji. Novac je obezbeđen iz NIP, a remont je koštao više od 50 miliona evra.

Posle nedavne nesreće na Aerodromu Batajnica, u kojoj su poginuli potpukovnik pilot Rade Ranđelović i vojnik Milan Ulemek, u sastavu vazduhoplovstva su četiri letilice ovog tipa.

(MONDO)