Osim što je dolazak IKEE bio značajna poruka za druge investitore, zbog njenog dolaska javilo se povećano interesovanje za kupovinu nameštaja, dok je robna kuća, u celini gledano, dala važan doprinos razvoju srpske ekonomije s obzirom na to da je uloženo 70 miliona evra u čitav projekat i na posao primljeno više od 400 radnika.

IKEA je u Srbiju donela duh konkurencije koji je podstakao domaća preduzeća da još bolje rade, ali dolaskom ove kompanije Srbija se konačno našla na mapi 49 uređenih zemalja u koje je švedski gigant otvorio prodajni salon.

Rukovodstvo kompanije IKEA Jugoistočna Evropa izrazilo je više puta zadovoljstvo postignutim rezultatima poslovanja na srpskom tržištu koje, kako ističu, pokazuje mnoge pozitivne trendove i potvrđuje da su građani dobro prihvatili IKEA rešenja za bolji život kod kuće.

Međutim, zanimljivo je da je pre otvaranja salona u Beogradu, IKEA sprovela istraživanja o tome kako izgleda život u našem glavnom gradu. Tom prilikom su došli do podataka da je prosečna veličina stana u kojem žive Beograđani od 41 do 60 m2, kao i da se veličina stana povećava ka periferiji grada.

U celoj Evropi, u urbanim celinama, kao i u Beogradu, ispostavilo se da ljudi pate od nedostatka prostora za odlaganje stvari, što im predstavlja najveći problem. Kako je istraživanje pokazalo, najveća razlika u odnosu na druge evropske zemlje, leži u tome što u Srbiji većina ljudi živi u stanu ili kući koja je u njihovom vlasništvu, dok u Evropi, naročito u glavnim gradovima, ljudi uglavnom žive u iznajmljenim stanovima. Pokazalo se da su u pitanju uglavnom domovi u kojima naši građani žive duže od deset godina i pritom su raspoloženi za promene u svom domu, ali da su spremni da za to izdvoje ograničenu sumu novca.

Kada sve uzmemo u obzir, jasno je zašto je IKEA u našoj zemlji prvi izbor kupaca s obzirom da može da se pohvali kvalitetnim i lako dostupnim proizvodima, ali pre svega, niskim cenama koje su njihov glavni adut za privlačenje kupaca.

Takođe, IKEA se prilagođava navikama i ukusima pojedinih tržišta, pa je jedna od stvari koja razlikuje robnu kuću u Beogradu od ostalih, ta što se kod nas u prodaji mogu naći džezve za kuvanje domaće kafe. Ovakve džezve nisu deo standardnog asortimana, ali s obzirom na to da se u Srbiji koriste gotovo u svakom domu, uvršćene su u stalnu ponudu.

Ipak, ovde nije kraj iznenađenjima ove kompanije, koja je u Srbiji otpočela sa realzacijom nove investicije u vrednosti većoj od 50 miliona evra i koja će obezbediti posao za više od 400 ljudi.

Reč je o "AVA Shopping Parku" koji će se prostirati na više od 30.000 kvadrata i u nekoliko maloprodajnih objekata okupiće poznate svetske brendove iz oblasti poput mode, sporta i tehnike.

Radovi na izgradnji trgovačkog centra u prigradskom beogradskom naselju Bubanj potok uveliko su u toku, a kako je najavljeno, novi kompleks, osim kupovine, biće predviđen i za zabavu.