U tom gradu ubrzo je stvoren dobar poslovni ambijent zbog čega je Magna utrostručila broj zaposlenih i dovela do toga da se ljudi koji su otišli iz Odžaka u Beograd i Novi Sad, vraćaju u Odžake jer tamo imaju perspektivu.

Prošle godine, u Aleksincu je otvoren i pogon za proizvodnju presvlaka za automobilska sedišta u kojem radi 800 ljudi, pa danas, zahvaljujući kanadskim partnerima ova kompanija u celoj Srbiji ukupno zapošljava 2.600 radnika iz oko 2.450 porodica i pokazuje da naša zemlja ostaje lider u privlačenju stranih direktnih investicija. Razvojni timovi Magne proteklih godina osvojili su projekte za sedišta nekoliko novih modela automobila i to je, kako kažu u menadžmentu, garancija za dugovečnost i razvoj ove kompanije jer imaju kvalitetan tim i dobre radnike.

Kako kažu u fabrici, sarađuju sa lokalnom samoupravom i sprovode programe "Prva šansa", interni program ličnog rasta i razvoja zaposlenih, kao i programe obuke srednjoškolaca.

"Magna" je inače globalni lider u automobilskom inženjeringu i dizajnu, a bavi se proizvodnjom i razvojem komponenata koje se koriste u automobilskoj industriji i dizajniranjem automobila za najpoznatije svetske proizvođače. Posluje u osamnaest evropskih zemalja, a najveći deo proizvodnje u Srbiji isporučuje češkoj Škodi.

Predstavnici Magne ističu da su prezadovoljni uslovima poslovanja u Srbiji, mada svetska kriza sa mikročipovima uzima maha i poslovanje u auto industriji jako je usporeno. Iz kompanije napominju da ih takav tempo neće zaustaviti i da će nastaviti sa zapošljavanjem, ali neosporno je da će se mnogi naši vozači naći pred problemom, ako već nisu.

Škoda klijenti su glavni za fabriku "Magna" i u Aleksincu se, između ostalog, prave i delovi za ovu marku automobila. Škoda je napravila izvanredan posao svuda u Evropi, kod nas je bila godinama unazad najprodavaniji model, ali sada, dok se ne reše lanci isporuke u Aziji, očekuje se nastavak velike krize u automobilskoj industriji.

Svet se trenutno suočava sa najvećom nestašicom poluprovodnika, odnosno mikročipova, zbog koje je čitava automobilska industrija morala da stane. Takva situacija dosta utiče na povećanje cena novih, mada najviše polovnih vozila, dok na nov automobil može da se čeka i do godinu dana.

Kriza je stigla i u Srbiju, lageri su sve tanji, a rokovi isporuke sve duži. Na spisku brendova koji su značajno redukovali proizvodnju automobila, pored Škode, nalaze se i Toyota, Volkwagen, Audi, Ford, BMW, Volvo, Renault, Suzuki, Fiat, Peugeot, Opel i Citroen.

Prema rečima stručnjaka iz sveta auto industrije, nestašica komponenti će se u narednom periodu još više osetiti, jer je većina uvoznika do sada u izvesnoj meri uspevala da podmiri tržište sa postojećim lagerom, ali dobre vesti su da se već za koji mesec očekuje postepeni izlazak iz krize sa komponentama.

Očekuje se da već krajem prvog kvartala ove godine krene stabilizacija proizvodnje, pa bi isporuka i cena vozila trebalo da se ustali. Ipak, svi su izgledi da će zbog celokupne krize u svetu, cene biti za oko 10 odsto veće u odnosu na period pre krize i pre izbijanja pandemije koronavirusa.