• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

108 KILOMETARA ZA SAMO 40 MINUTA! Da ne poverujete da je ovako nešto u Srbiji moguće - EVO KAKO SU USPELI U TOME

Izvor Promo

Modernizacija železničke infratrukture učinila da Srbija dobije i najsavremenije pruge na kojima se putuje brzinom od 200 kilometara na sat.

 Da ne poverujete da je ovako nešto u Srbiji moguće - EVO KAKO SU USPELI U TOME ns2023 Izvor: MONDO/Marko Čavić

Uvid u planove govori da su vozovi i pruge konačno stigli na red za kompletnu promenu. Železnica je, posle decenija zanemarivanja, prioritet države.

Sigurno najvažniji projekat koji je srpsku železnicu vratio na pravi kolosek je brza pruga koja je lane puštena u saobraćaj između Beograda i Novog Sada. Trasa brze pruge se nastavlja ka Subotici, gde su radovi u toku.

Ima već dve godine kako su pokrenute građevinske mašine za početak radova na pruzi od Novog Sada do Kelebije. Ova deonica duga 108 kilometara, koja će svojim značajnim delom prolaziti kroz Suboticu, deo je brze pruge Budimpešta-Beograd.

Deonicu na brzoj pruzi od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara rade kineske kompanije CCCC i CRI, a deonicu Stara Pazova-Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra ruski RŽD Internešnel. Pruga Beograd-Budimpešta biće dugačka oko 350 kilometara. Planirano je da svi radovi na pruzi budu završeni 2025. godine, a vožnja na toj relaciji brzim vozom trajaće dva sata i pet minuta.

Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Nedavno je u novosadskoj luci istovarena specijalna oprema koja će biti korišćena u izgradnji - između ostalog i dizel lokomotive teške po 138 tona.

Takođe bi trebalo napomenuti da će od Novog Sada do granice sa Mađarskom biti obnovljeno devet železničkih stanica, među kojima su i Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i železnički čvorovi Novi Sad, Vrbas i Subotica. Takođe, od Novog Sada do Kelebije biće izgrađeno 49 podvožnjaka i nadvožnjaka. Rok za završetak radova je tri godine.

Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji železničke veze između Srbije i Mađarske na teritoriji Srbije za deonicu Novi Sad-Subotica-državna granica kod Kelebije, vredan je 943 miliona evra. Kada radovi budu završeni, od Beograda do Subotice, vozovi će ići sat i 15 minuta, a od Novog Sada do Subotice biće potrebno samo 40 minuta.

Pogledajte

00:23
Soko, brzi voz
Izvor: Promo
Izvor: Promo

Tagovi

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Jugtuga

A šta je sa jugom srbije? Ovo hvaljenje sa nekim desetinama kilometara kroz ravnice i obnavljanje već postojeće pruge je smešno u poređenju sa 1880 godine i izgradnje pruge od niša do vranja (110 km) i radova kroz grdeličku klisuru i završena i puštena u rad za 6 godina. Podsećanja radi radovi su počeli nekoliko godina od oslobođenja juga srbije od osmanlija. U to vreme nije bilo savremenih mašina i sve se radilo ručno sa konjskim zapregama i magarcima i počelo se od nule pa ipak 110 km i nekoliko dugih tunela kroz grdeličku klisuru pruga je puštena u rad 1886 a zgrada železničke stanice stoji i danas. Prazna i napuštena jer danas 137 godina kasnije treba država da se stidi jer tad je moglo da se putuje vozom do beograda a danas železnička stanica u vranju je podsetnik da je kraljevina jugoslavija imala putnički saobraćaj kroz celu srbiju. Tako da smanjite malo euforiju države zbog modernizacije nekoliko desetina kilometara postojeće pruge kroz ravnice.

Nebitan

A Nis i okolinu ko je*e? To tek na kraju,ionako smo u drugom planu drzavi tako da opusteno ima se para ovde bogat kraj svi imaju za auto i najjeftinijr gorivo i dadzbine oko registracijepa moze i kolima.tamo gde se ima daj vise mogucnosti tamo gde se nema daj najskuplju mogucnost da sto manje ljudi putuju il se plase karte u jednom smeru.

Necko

Njemu treba 40 minuta da izadje iz Beograda.

special image