• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Facebook u politici na Kosovu

Veći deo kosovskih političara veoma aktivno koristi Fejsbuk, što se moglo zapaziti tokom nedavne predizborne kampanje.

To nije iznenađujuće, jer je to najbolji kontakt s mladima koji su najmnogobrojniji sloj društva, zaključuje Slobodna Evropa.

Mimoza Kusari-Lila, potpredsednica Alijanse novo Kosovo, ima velik broj prijatelja na Facebook-u i kaže da je ovu društvenu mrežu ranije koristila da bi održavala kontakt sa porodicom i prijateljima, ali je sada koristi i za kontakt s pristalicama partije i razmenu ideja.

"Sada već skoro svaki dan dobijam poruke i pitanja građana, ali i njihove kritike. Cenim kritike koje sadrže i preporuke kako promeniti nešto na bolje. Ne koristim Fejsbuk samo u marketinške svrhe, već i u cilju poboljšanja našeg performansa i demokratije", rekla je Kusari-Lila.

Burim Ramadani, stalni sekretar u Alijansi za budućnost Kosova, kaže da Facebook upotrebljava da bi objavio političke poruke oko kojih se angažuje, ali i radi održavanja kontakta sa prijateljima.

"To je jedan od oblika masovnog komuniciranja, ali i dobar prozor preko kojeg komuniciram sa ljudima. Dnevno dobijam oko 50 poruka od različitih ljudi koji nas, ili podržavaju, ili su protiv nas", kaže Ramadani.

I Teuta Sahatćija, potpredsednica Demokratskog saveza Kosova, kaže da ovu društvenu mrežu ne upotrebljava radi neke propagande, a politička angažovanja na njenom profilu mogla su se videti uglavnom samo tokom predizborne kampanje krajem prošle godine.

Na Facebooku postoje i profili nekih partija, kojima može da se pridruži neograničen broj pristalica.

Interesantno je da novi politički subjekti koji su se po prvi put takmičili na parlamentarnim izborima, kao što su pokret Samoopredeljenje ili Novi duh, imaju daleko veći broj fanova na Facebook-u.

Samoopredeljenje ima preko 77.000 pristalica i Novi duh oko 23.000, a sociolog Marija Berišaj kaže da je "na Kosovu, za razliku od sveta, to ipak nešto novo", pa je i logično da su novi politički subjekti, kojima je potreban veći broj glasova, agresivniji u upotrebi Facebook-a.

"To otkriva i sloj njihovih pristalica, koji su mladi ljudi koji znaju da koriste kompjuter i Facebook i koji su glasali za ova dva politička subjekta. Sa druge strane, stariji politički subjekti, kao što su DSK ili DPK, bili su bolje organizovani na terenu i nisu mnogo koristili Facebook za kontakt sa biračima", objašnjava Berišaj.

(FoNet)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image