U izjavama Tanjugu, predstavnici socijalista, liberala, naprednjaka i radikala "priznali su" da su već u nekoj vrsti kampanje, dok su Ujedinjeni regioni Srbije ulazak u zvaničnu izbornu trku najavili za 2. oktobar.

Za razliku od njih, predstavnici Demokratske stranke poručili su da u izbornu kampanju neće ulaziti pre raspisivanja izbora.

Stručnjaci smatraju da će političke partije u istinsku izbornu kampanju krenuti tek pošto izbori budu raspisani.

Potpredsednik DS Jelena Trivan smatra da je loše da se preostalo vreme koje Srbija ima za ispunjenje ciljeva i zadataka potroši na međusobna prepucavanja koje kampanja sa sobom nosi i da se stranke bave kapanjom pre nego što izbori budu raspisani.

Demokrate, navela je Trivan, ni na koji način nisu krenule u kampanju, a sve što rade ne rade zbog kampanje, već zato što su to njihove obaveze prema građanima.

"Nećemo ulaziti ni u kakvu kampanju pre nego što izbori budu raspisani", kategorična je Trivan, dodajući da će demokrate preostalo vreme do proleća sledeće godine, kada se očekuju izbori, iskoristiti da realizuju zacrtane obeveze, kako bi izbori bili održani kada Srbija bude na putu uključenja u Evropsku uniju.

URS će, prema rečima potpredsednice te stranke Suzane Grubješić, u kampanju krenuti već 2. oktobra i to iz "Beogradske arene".

"Sve stranke su u kampanji, pa tako i URS. Zvanično počinjemo 2. oktobra iz 'Beogradske arene", jasna je Grubješić.

Socijalisti su, kako je naveo poslanik i portparol Đorđe Milićević, u kampanji još od prethodnih izbora.

"Svaka ozbiljna stranka u kampanju kreće odmah po završetku izborne utakmice", objasnio je Milićević, koji ne brine da li će SPS uspeti da pridobije veliki broj glasača, jer će pred njih izaći samo sa jednim adutom - rezultatima koje su funkcioneri te stranke ostvarili obavljajući državne funkcije.

Predstavnici opozicije - LDP, SNS, DSS i SRS poručili su da svaka njihova aktivnost na neki način predstavlja izbornu kampanju, iako još uvek nisu u "pravoj" kampanji.

Liberal Ivan Andrić objasnio je, uz opasku da su stranke vladajuće većine uveliko počele izbornu kampanju, na šta su ih "naterali katastrofalni rezultati vlasti", da se LDP kao mala stranka trudi da "manje ili više" sve vreme bude u nekoj vrsti kampanje.

Tako je stranka Čedomira Jovanovića do 1. avgusta promovisala program koji je usvojen na Skupštini te stranke, a sa time će nastaviti i od 1. septembra.

"Što se tiče 'advertajzing' kampanje, nje neće biti do momenta kada budu raspisani izbori", precizirao je Andrić, dodajući da će se glavne poruke njegove stranke u toj kampanji odnositi na nastavak suštinskih reformi.

Zamenik predsednika SNS Aleksandar Vučić smatra da su sve stranke vladajuće većine uveliko u kampanji, a za naprednjake kaže da sa njom još nisu počeli, iako su bili aktivni tokom celog leta.

SNS će aktivnosti intezivirati od septembra i oktobra, najavio je Vučić, dodajući da se polako radi na motivisanju i podižanju stranačke infrastrukture u cilju "pobede i promene aktuelnog režima".

Okosnica kampanje naprednjaka biće zapošljavanje ljudi, stvaranje boljeg ambijenta za više investicija, više radnih mesta i rešavanje teške ekonomske krize.

DSS je, kako je rekao portparol Petar Petković, određene pripreme počela još u junu, kada je Glavni odbor usvojio "precizna i detaljna" organizaciona dokumenta za kampanju.

Okosnica njihove kampanje za izbore na koje će izaći sami biće šest ciljeva - razvoj Srbije, poštovanje Ustava po kome su Kosovo, Vojvodina i Raška neotuđivi deo Srbije, očuvanje vojne neutralnosti, saradnja sa svim zemljama u svetu, ali na principu ravnopravnosti i čistog računa, saradnja sa RS na principima dejtonskog sporazuma, zaustravljanje izumiranja Srbije.

Radikali su u kampanji od prethodnih izbora, jer, kako je po rečima Vjerice Radete, svaka "ozbiljna" stranka u kampanju ulazi odmah nakon završetka izbora.

U "konkretnijoj" kampanji će, prema Radeti, biti kako se budu približavali izbori, a građane će u njoj podsećati da je Kosovo sastavni deo Srbije i da treba da prekinemo bilo kakve dalje razgovore o članstvu u EU...

Marko Blagojević iz CeSida smatra da još uvek počela prava izborna kampanja, iako su stranke, prema njegovom mišljenju, non stop u nekoj vrsti kampanje.

"Izborne kampanje, koja se odvija od raspisivanja do održavanja izbora, još nema ili je nema ni blizu onome kakva će biti nakon što izbori budu raspisani. Što se tiče kampanje drugim metodama, toga ima i nije ni prestala da postoji od poslednjih izbora", objasnio je Blagojević.

(Tanjug)