• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Đilas: Metro nije predizborni projekat

Gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas izjavio je danas da projekat izgradnje metroa nije predizborni projekat i da bi za dve godine mogla da počne njegova izgradnja u Beogradu.

“Ovaj projekat nije predizborni iz prostog razloga što do izbora na proleće naredne godine građani neće ništa konkretno videti. Početak radova očekujemo za dve godine, a prvu liniju 2017, odnosno po završetku mandata sledeće skupštine i gradonačelnika”, rekao je gradonačelnik Beograda na sednici Skupštine grada na kojoj poslanici raspravljaju o projektu “Beogradski metro”.

Đilas je apelovao da izgradnja metroa bude zajednički projekat svih stranaka - bez obzira da li su vlast ili opozicija.

Usvajanje Memoranduma o razumevanju Srbije i Francuske o izradnji beogradskog metroa jedina je tačka dnevnog reda današnje sednice Skupštine Beograda, na čijem početku su odbornici odali poštu radnicima poginulim prošle nedelje u Zemunu.

Prema rečima Đilasa, najvažnije u Memorandumu je spremnost Francuske da sa tri miliona evra finansira izradu studije o izvodljivosti izgradnje metroa.

"Postavili smo naše uslove jer nećemo da na osnovu te donacije neko sebi obezbedi siguran posao u izgradnji metroa", rekao je gradonačelnik.

Đilas je dodao da bi se sporazumom Srbije i Francuske definisala i kompanija za izradu studije izvodljivosti, a predlog je da to bude projektanska kuća "Ižis rejl" (Egis rail).

Takođe bi, kako je rekao Đilas, francuska kompaniji "Alstrom transport" dobila ekskluzivno pravo za isporuku vozova i elektro-opreme metroa u naredne dve godine.

Odbornik Demokratske stranke Srbije (DSS) Andreja Mladenović je istakao da se svi slažu da treba da postoji metro, ali da će se grad predloženim projektom još više zadužiti, a neće dobiti dobar metro.

Šef odborničke grupe Liberalno demokratske partije Dejan Ranđić je ocenio da niko nema razloga da ne prihvati projekat o metrou.

Prredsednik Skupštine grada Aleksandar Antić je istakao da Beograd mora da počne da razmišlja o svom razvoju "da ne bi postao dvomilionska neuređena palanka".

"Danas povlačimo jedan od važnijih koraka u vezi sa projektom metroa, a svi se slažemo da je neophodan", rekao je on.

Đilas je naveo da Memorandum o razumevanju Srbije i Francuske predviđa tri mogućnosti finansiranja izgradnje metroa, među kojima je, prema rečima Đilasa, konsecija najpovoljnija. Gradonačelnik je međutim ukazao da u tom pogledu "nije optimisa" zbog svetske privredne krize.

Druga mogućnost, kako je objasnio, je da Francuska, uz ulog od 500 miliona evra, finansira građevinske radove, dok je treća, najrealnija, da, ukoliko bude postignut dogovor sa Francuskom o ceni vozova i elektro-opreme, Srbija, uz kredit od 150 miliona evra, sama izabere izvođače građevinskih radova.

Đilas je naveo da su okvirne trase metroa poznate, ali da će posle izrade studije izvodljivosti biti precizirani svi detalji prve linije- od granice Novog Beograda i Zemuna do "vrha" Bulevara Kralja Aleksandra.

"Naravno da prva linija metroa neće rešiti saobraćajne probleme u Beogradu", rekao je Đilas i dodao da izgradnja metroa nije predizborni projekat.

Beogradski metro bi trebalo da bude dugačak 36 kilometara, sa 55 stanica i da ide pod zemljom u starom delu grada, a u Novom Beogradu po površini.

Kompozicije metroa bi se kretale prosečnom brzinom od 28,2 kilometra na sat, tako da bi putovanje od prve do poslednje stanice trajalo 26 minuta.

U planu je da druga trase metroa bude Banovo brdo - Pravni fakultet.

Prvi projekat za izgradnju beogradskog metroa napravljen je 1972. godine.


(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image