• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Izbori se dobijaju na Facebooku i Twitteru?

Twitter i Facebook mogli bi da odluče izbore i u Srbiji, a kako se bude zahuktavala predizborna utakmica, ove internet mreže će sve više biti poprište političkih obračuna i prljave kampanje.

Upravo to govore iskustva iz zapadnih demokratija, ali i stručnjaci IT tehnologije i sve veći broj naloga stranaka i političara, piše "Press".

U političkim partijama su izgleda svesni da komunikacija sa potencijalnim biračima preko interneta može da odigra ključnu ulogu u ostvarivanju boljeg izbornog rezultata.

Kako za "Press" kaže IT stručnjak Dragan Varagić, očekuje se eksplozija predizbornih poruka preko Twittera, koji je relativno "nova stvar" u Srbiji.

On navodi da svojom jednostavnošću kroz poruke od 140 slovnih znakova Twitter omogućava brzo i konkretno slanje poruka.

"Internet će se koristiti dvojako, kako za promociju stranke ili kandidata, tako i za prljavu kampanju i prepucavanje različitih opcija.

To je slično kao kada se pripadnici stranaka prepucavaju u komentarima na sajtovima medija.

Desničarske konzervativnije stranke će više koristiti Facebook, a modernije koje se obraćaju progresivnijem delu glasačkog tela više će pažnje posvetiti popularnijem Twitteru", kaže Varagić.

Koja je moć društvenih mreža u političkim kampanjama govori i podatak da je američki predsednik Barak Obama je pred kraj kampanje imao 120.000 pratilaca na Twitteru, a na sam dan izbora je dobio 2.865 novih pratilaca, što je bio rezultat višemesečne sveobuhvatne kampanje na društvenim mrežama.

Jelena Trivan, potpredsednica DS-a, koja važi za jednog od najaktivnijih twitteraša na srpskoj političkoj sceni, kaže da će ovaj vid komunikacije na izborima igrati značajnu ulogu u borbi za glasove.

Ona ističe da "na mreži" ima i političkog prepucavanja.

"Nekada stranački jurišnici zloupotrebljavaju mreže za obračunavanje sa protivnicima, čime otežavaju ili onemogućavaju komunikaciju, ali to je deo našeg poimanja politike u kojoj broj pljuvačkih komentara treba da demonstrira snagu opozicije, a zapravo zagađuje politički prostor.

Predstojeća kampanja će tek pokazati stvarni uticaj društvenih mreža. Negde su one presudno uticale na političke događaje, negde su imale zanemarljiv uticaj. Verujem da će sve stranke deo kampanje voditi i na internetu", smatra Trivan.

Da kod srpskih političara raste svest o prednostima Twittera pokazuje i skup uticajnih srpskih twitteraša, pod nazivom "twitt up", kojem je prisustvovao i ministar Oliver Dulić.

"Možda deset odsto sadržaja na mom nalogu je politika, ostalo je posvećeno ekologiji, sportu, medicini. Twitter mi služi i za suočavanje sa realnošću, jer tu svako može da kaže šta hoće.

To su uglavnom konstruktivni, obavešteni ljudi, pa mi je njihovo mišljenje u puno slučajeva pomoglo da shvatim gde pravim greške i šta mogu da popravim", objašnjava za "Press" Dulić.

Petar Petković, portparol DSS-a, smatra da će društvene mreže biti alat koji će političari koristiti u kampanji.

"Imajući u vidu da društvene internet mreže imaju sve veći društveni značaj i da konstantno raste broj njihovih korisnika među građanima, potpuno je prirodno da u kampanji određeni uticaj ostvare i poruke koje stranke budu upućivale preko ovih mreža", kaže Petković.

I predsednica Skupštine Slavica Đukić Dejanović je vrlo aktivna na Twitteru, kao i na Facebooku, gde ima skoro 5.000 prijatelja.

"S obzirom na to da smo treća nacija u svetu po korišćenju društvenih mreža u odnosu na broj stanovnika, profili na tim mrežama mogu biti od velike pomoći kako bi bili u kontaktu sa građanima. Građani najčešće pružaju podršku, a ima i onih koji traže pomoć i savet", kaže prva dama parlamenta za "Press".

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image