
Skupština Srbije završila je danas raspravu o amandmanima na predloge zakona o pomorskoj plovidbi i o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju.
U današnjoj raspravi o pomorskoj plovidbi, poslanici Srpske radikalne stranke (SRS) su naveli da Srbija nažalost nema more i nema pomorske brodove i upitali da li i druge kontinentalne države imaju zakon o pomorskoj plovidbi pa ga mora zato imati i Srbija i da li je istina da je EU naložila usvajanje i ovog zakona.
Poslanik SRS Momir Marković pohvalio je "vizionarstvo" ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića jer on, kako je naveo, jedini u Vladi Srbije zna da će se ostvariti san SRS o velikoj Srbiji.
"Ministar Mrkonjić jedini, pored SRS, zna da će to biti ostvareno i da će onda Srbija kao takva imati more koje joj samo po sebi pripada i da će ovaj zakon biti potreban. Gosopodine Mrkonjiću, hvala što verujete u ideju SRS, da ćemo konačno ostvariti veliku Srbiju i izaći na more", kazao je Marković.
Radikali su kritikovali što je predviđeno postojanje nezavisnog državnog tela za sprovođenje bezbednosne istrage što je, ocenili su, nepotrebno i naveli da taj posao mogu da obavljaju republički inspektori koji već rade.
Mrkonjić je kazao da je razlog za donošenje zakona o pomorskoj plovidbi u podizanju nivoa zaštite prava srpskih državljana koji rade u svojstvu pomoraca na pomorskim brodovima strane zemlje i stvaranje zakonodavnog okvira za privlačenje stranih brodovlasnika da upisuju delove svoje flote u jedan od srpskih upisnika pomorskih brodova.
Mrkonjić je u skupštinskoj raspravi o tom predlogu zakona rekao da je njegovo usvajanje u interesu Srbije, budući da se 90 odsto robe iz trgovinske razmene između EU i drugih zemalja sveta prevozi pomorskim putem, što je slučaj i sa 40 odsto robe iz međusobne trogovinske razmene članica EU.
On je rekao da predloženi zakon predstavlja prvi korak ka stvaranju ukupnog zakonodavnog okvira privlačnog za velike strane brodovlasnike da upisuju deo svoje flote u domaći upisnik i da pod zastavom Srbije učestvuju u realizaciji svih aspekata pomorske privrede.
Mrkonjić je dodao da pomorsko brodarstvo ima posebno značajno mesto u privredi svake zemlje, pa i kontinentalnih, naročito zbog svoje devizne rentabilnosti, jer pomorsko brodarstvo najveći deo svoje poslovne aktivnosti obavlja na svetskom pomorskom tržištu. Time ostvaruje takozvani nevidljivi izvoz koji nesumnjivo značajno doprinosi smanjenju deficita spoljnotrgovinskog bilansa.
U predloženom aktu piše da Srbija, prema poslednjim podacima, daje preko 5.000 pomoraca, što je veći broj i od nekih pomorskih zemalja, kao i da nijedna zemlja, bilo obalana, bilo kontinentalna, ne može uspešno okončati proces pristupanja EU ukoliko svoje nacionalno pomorsko zakonodavstvo ne uskladi sa evropskim pravnim tekovinama.
U njemu piše i da o značaju unapređenja ukupnog ambijenta koji će pogodovati razvoju pomorstva, govori primer Slovačke koja je razvila flotu od 10 pomorskih kontejnera, Austrije, koja ima flotu od sedam prekookeanskih tankera, Češka sa 15 pomorskih brodova razne namene.
Navedeno je i da Srbija trenutno nema pomorske brodove upisane u domaći upisnik.
(agencije/MONDO)
U današnjoj raspravi o pomorskoj plovidbi, poslanici Srpske radikalne stranke (SRS) su naveli da Srbija nažalost nema more i nema pomorske brodove i upitali da li i druge kontinentalne države imaju zakon o pomorskoj plovidbi pa ga mora zato imati i Srbija i da li je istina da je EU naložila usvajanje i ovog zakona.
Poslanik SRS Momir Marković pohvalio je "vizionarstvo" ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića jer on, kako je naveo, jedini u Vladi Srbije zna da će se ostvariti san SRS o velikoj Srbiji.
"Ministar Mrkonjić jedini, pored SRS, zna da će to biti ostvareno i da će onda Srbija kao takva imati more koje joj samo po sebi pripada i da će ovaj zakon biti potreban. Gosopodine Mrkonjiću, hvala što verujete u ideju SRS, da ćemo konačno ostvariti veliku Srbiju i izaći na more", kazao je Marković.
Radikali su kritikovali što je predviđeno postojanje nezavisnog državnog tela za sprovođenje bezbednosne istrage što je, ocenili su, nepotrebno i naveli da taj posao mogu da obavljaju republički inspektori koji već rade.
Mrkonjić je kazao da je razlog za donošenje zakona o pomorskoj plovidbi u podizanju nivoa zaštite prava srpskih državljana koji rade u svojstvu pomoraca na pomorskim brodovima strane zemlje i stvaranje zakonodavnog okvira za privlačenje stranih brodovlasnika da upisuju delove svoje flote u jedan od srpskih upisnika pomorskih brodova.
Mrkonjić je u skupštinskoj raspravi o tom predlogu zakona rekao da je njegovo usvajanje u interesu Srbije, budući da se 90 odsto robe iz trgovinske razmene između EU i drugih zemalja sveta prevozi pomorskim putem, što je slučaj i sa 40 odsto robe iz međusobne trogovinske razmene članica EU.
On je rekao da predloženi zakon predstavlja prvi korak ka stvaranju ukupnog zakonodavnog okvira privlačnog za velike strane brodovlasnike da upisuju deo svoje flote u domaći upisnik i da pod zastavom Srbije učestvuju u realizaciji svih aspekata pomorske privrede.
Mrkonjić je dodao da pomorsko brodarstvo ima posebno značajno mesto u privredi svake zemlje, pa i kontinentalnih, naročito zbog svoje devizne rentabilnosti, jer pomorsko brodarstvo najveći deo svoje poslovne aktivnosti obavlja na svetskom pomorskom tržištu. Time ostvaruje takozvani nevidljivi izvoz koji nesumnjivo značajno doprinosi smanjenju deficita spoljnotrgovinskog bilansa.
U predloženom aktu piše da Srbija, prema poslednjim podacima, daje preko 5.000 pomoraca, što je veći broj i od nekih pomorskih zemalja, kao i da nijedna zemlja, bilo obalana, bilo kontinentalna, ne može uspešno okončati proces pristupanja EU ukoliko svoje nacionalno pomorsko zakonodavstvo ne uskladi sa evropskim pravnim tekovinama.
U njemu piše i da o značaju unapređenja ukupnog ambijenta koji će pogodovati razvoju pomorstva, govori primer Slovačke koja je razvila flotu od 10 pomorskih kontejnera, Austrije, koja ima flotu od sedam prekookeanskih tankera, Češka sa 15 pomorskih brodova razne namene.
Navedeno je i da Srbija trenutno nema pomorske brodove upisane u domaći upisnik.
(agencije/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.