• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Političari ne mogu da zabavljaju narod

Nova pravila u elektronskim medijima za stranke tokom kampanje, između ostalog, funkcionerima koji su na izbornim listama zabranjuju učestvovanje u zabavnim programima.

U kampanji za parlamentarne izbore raspisane za 6. maj važiće nova pravila za predstavljanje stranaka u elektronskim medijima, prema kojima će partije, u skladu sa nedavnim odlukama Republičke radio-difuzne agencije, moći da zakupe najviše pet minuta dnevno na televizijskim i radio stanicama.

Emiteri će u jednom danu moći da emituju maksimalno 90 minuta plaćenog predizbornog programa, podeljenog u blokove od po 30 minuta i to isključivo van udarnih termina.

Opštim obavezujućim uputstvom radio i televizijskim stanicama u predizbornoj kampanji definisano je da televizije strankama ne mogu ustupiti termine u periodu od 6 do 9 i od 19 do 23 sati, a radio stanice od 6 do 9 i 15 do 19 sati.

Termin stranke koja nije zainteresovana emiter neće moći da ustupi drugoj, a jednom u toku kampanje izborna lista se može opredeliti za prilog od 30 minuta, ali u danu kada se emituje neće imati pravo na petominutni prilog.

Stranački programi koji se emituju u zakupljenim terminima moraju biti označeni kao "plaćeni predizborni termin".

Javni servisi nemaju pravo da iznajmljuju termine partijama.

Trajanje informativnih emisija u kojima gostuju predstavnici izbornih lista nije ograničeno i stvar je uređivačke politike medija, ali one moraju biti označene kao "predizborni program".

Stranački funkcioneri, koji su na izbornim listama, u toku kampanje neće moći da učestvuju u zabavnim programima.

Reklame političkih stranaka javni servisi mogu emitovati u trajanju do šest minuta po satu, a komercijalni emiteri u trajanju do 12 minuta, dok se istraživanja javnog mnjenja mogu objavljivati uz uslov da se imenuje naručilac i ne u udarnim terminima informativnih emisija.

Izborna propaganda i objavljivanje procene rezultata izbora preko radio i TV stanica zabranjeni su 48 sati pre dana održavanja izbora pa sve do zatvaranja biračkih mesta.

Emitovanje predizbornih plaćenih termina, predizbornih programa i stranačkih reklama biće predmet analize RRA, koja je za tu namenu pripremila poseban softver, kojim će biti utvrđeno da li su televizije ispoštovale pravila i svim partijama dala jednak prostor.

Savet RRA će u toku kampanje biti u stalnom zasedanju i postupci protiv emitera koji budu kršili propisana pravila biće brži od redovnih i trajaće od nekoliko sati do nekoliko dana.

Nova pravila trebalo bi, smatraju u RRA, da kampanju učine pravdenijom, izjednače šanse velikih i malih stranaka i zaštititi gledaoce.

(Tanjug)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image