• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Istraživanje: Nikolić i SNS vode

Prema istraživanju agencije Partner Nikolić za dva odsto glasova bolji od Tadića na predsedničkim izborima, dok bi na parlamentarnim koalicija oko naprednjaka osvojila 29,7 odsto glasova, a ona oko demokrata 25,1.

Ukoliko bi drugi krug predsedničkih izbora bio održan danas, pobedio bi predsednički kandidat Srpske napredne stranke Tomislav Nikolić sa dva odsto glasova razlike u odnosu na predsednika Demokratske stranke Borisa Tadića, rezultat je istraživanja agencije Partner konsalting.

Na konferenciji za novinare u Medija centru rečeno je da bi Nikolić osvojio 51 odsto glasova, u odnosu na broj učesnika istraživanja koji su se opredelili da će izaći na predstojeće izbore, što je oko 47 odsto učesnika ankete.

Direktor agencije Miroslav Šutić rekao je da bi Nikolić imao sličnu prednost u odnosu na Tadića i u prvom krugu predsedničkih izbora, odnosno imali bi 30 i 26,5 odsto glasova, na trećem mestu bi bio Ivica Dačić sa 11,4 odsto, Čedomir Jovanović sa 5,8, Vojislav Koštunica sa 5,1 odsto, Zoran Stanković 3,7 odsto dok bi Jadranka Šešelj mogla da računa na podršku 3,2 odsto birača.

Šutić je rekao da je osobenost tih rezultata u tome što je razlika u prednosti Nikolića nad Tadićem gotovo ista u prvom i u drugom krugu. To znači da su neopredeljeni ili glasači ostalih stranaka ovaj put spremni da glasove ravnopravno raspodele između dva kandidata, za razliku od prethodnih izbora kada je većina tih glasova odlazila Tadiću.

Prema istraživanju, koalicija okupljena oko SNS imala bi 29,7 odsto glasova, koalicija oko DS 25,1 odsto, dok bi na trećem mestu bila koalicija koju predvode socijalisti i koju bi podržalo 13,2 odsto birača. Koalicija "Preokret" imala bi 7,3 odsto glasova, Srpska radikalna stranka 6,9 odsto, Demokratska stranka Srbije 5,2, dok bi Dveri imale 2,9 odsto podrške birača.

Šutić smatra da je izvesno da će Ujedinjeni regioni Srbije (URS) preći cenzus, jer je istraživanje te agencije pokazalo da URS ima oko 6,7 odsto podrške. On smatra da je URS značajno popravio svoj rejting u poslednje vreme jer je uspeo da "probudi" pojedine lokalne stranke, što je za tu partiju dobro jer je tako manja šansa da im u ostatku kampanje drugi takmaci preotmu te glasove.

"Spremnost na izlazak na izbore nije se bitno izmenila tokom poslednja dva meseca, bez obzira ili uprkos tome što u međuvremenu započela agresivna predizborna kampanja. I dalje se može tvrditi da maksimalna izlaznost može biti oko 70 odsto, ali je verovatnije da će biti nekoliko poena ispod tog maksimuma", rekao je on.

Istraživanje Partner konsaltinga je pokazalo da je, u odnosu na izbore 2008. godine, veliki broj glasača izgubila Koalicija "Za evropsku Srbiju", iz čijih redova je 11,7 odsto otišlo u apstinente a 22,9 odsto u neopredeljene. SRS je uspela da zadrži samo 18,4 odsto glasova iz 2008. godine a više od polovine njihovih glasača sada glasa za Srpsku naprednu stranku.

Jedina koalicija koja je uspela ne samo da sačuva, već i da poveća svoj izborni rejting u odnosu na 2008. godinu je ona okupljena oko Socijalističke partije Srbije, dok je DSS veliki gubitnik u odnosu na prošle izbore jer se gotovo 40 odsto njenih birača sada opredeljuje za druge stranke, dok 22 odsto još ne zna za koga će glasati.

Rezultati istraživanja pokazali su da svega 20,7 odsto građana redovno prati predizbornu kampanju a da su televizijska obraćanja lidera stranaka najefikasnija. Najmanji značaj građani poklanjaju reklamama na radiju, kao i plakatima i štampanom materijalu koji dobijaju od stranačkih aktivista.

Agencija Partner konsalting istaživanje je obavila od 5. do 8. aprila tehnikom telefonskog intervjua na uzorku od 1.400 ispitanika, slučajnim izborom. Istraživanje je sprovedeno kao komercijalni projekat agencije i sadrži otvoreni deo, koji je objavljen, kao i dopunske informacije za klijente iz oblasti politike i medija.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image