Na konferenciji za novinare, Goati je rekao da je Nemačka jedna od prvih država koja je omogućila partijsko finansiranje ali da je i ta zemlja pre sedam godina ograničila iznos sredstava koje stranke mogu da dobiju iz budžeta.

Goati je, u šaljivom tonu, primetio da je Srbija bogata skoro kao Nemačka, zbog čega ne bi bilo loše da i Ustavni sud Srbije ograniči sredstva koje poslanici mogu da izdvoje za finansiranje političkih partija.

Govoreći o predizbornoj kampanji, programski direktor Transparentnosti Nemanja Nenadić rekao je da je dobro što Agencija za borbu protiv korupcije koristi svoje ovlašćenje da od partija traži da pokažu izvore finansiranja, ali da nije jasno zbog čega je to urađeno u svega dva slučaja, kada je prilika bilo više.

Nenadić je podsetio da je takav zahtev upućen Srpskoj naprednoj stranci zbog posete bivšeg gradonačelnika Njujorka Rudolfa Đulijanija i Demokratskoj stranci zbog posete njenog predsednika sajmu u Hanoveru, ali se zapitao zbog čega to nije urađeno i u dve situacije u kojoj su stranke u kampanji koristile imena firmi sa kojima je država potpisivala ugovore o saradnji.

Komentarišući odluku Republičke radio-difuzne agencije o ograničavanju vremena koje stranke mogu da koriste da se reklamiraju na televiziji, Nenadić je rekao da je bilo očekivano da će to poskupeti cenu sekunde za oglašavanje ali je ukazao da je problem u i tome što pojedine stranke nisu platile ni ranija dugovanja.

Nenadić je pomenuo kao primer Radio-televiziju Bor koja je navela da još ima nenaplaćena dugovanja iz perioda lokalnih izbora u tom gradu 2010. godine i dodao da tom lokalnom mediju za reklamiranje G17 plus još nije platio 126.000 dinara, Liberalno-demokratska partija 286.000 dok je Socijalistička partija Srbija još dužna 80.000 dinara.

Prema rezultatima istraživanja te nevladine organizacije, najveći udeo u bilbordima u Beogradu sa 24 odsto ima Demokratska stranka, Srpska napredna stranka je zakupila 22 odsto prostora, URS 17 odsto, Liberalno-demokratska partija 14 odsto, Demokratska stranka Srbije 13 odsto, Socijalistička partija Srbije šest odsto, Srpska radikalna stranka dva odsto a Dveri jedan odsto raspoloživog prostora.

Prema procenama, do sada je za bilbord kampanju u Beogradu potrošeno oko 670.000 evra dok će do kraja izbora stranke potrošiti 1,3 miliona evra.

(Beta)