• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako Internet rangira učesnike izbora

Viralna platforma YourReputation, koja je uspešno korišćena na američkim izborima pre četiri godine, predviđa pobedu Borisa Tadića.

Zahvaljujući Medijskom arhivu Ebart I u Srbiju je stiglo viralno predviđanje, trenutno za potrebe prezentacije primenjeno na srpske izbore 2012. Viralna platforma YourReputation, kako je naziv ove moderne "kristale kugle" za proricanje uspešnosti svega na netu – od komercijalnih proizvoda do predsedsedničkih kandidata.

Platforma je, inače, veoma uspešno korišćena 2008. godine tokom izbora u SAD a danas se uobičajeno koristi kao marketing alatka za analizu odnosa korisnika prema različitim brendovima, kompanijama i ličnostima.

Kao marketing predviđanje koristi se, recimo, u planiranju plasmana filmova u bioskopima u SAD. Tada se posle pustanja trejleraa prati se reagovanje na društvenim mrežama tako da se može veoma precizno predvideti da li će neki novi film biti plasiran u 300, 500 ili 1200 bioskopa.

YourReputation model primenjen na izbore u Srbiji 2012, na osnovu matematičke analize sadržaja WWW koji se bave izborima, od medijskih izveštaja o stranačkim promocijama, preko postova i blogova do društvenih mreža, proračunava dobitnika ovogodišnje političke utakmice za naklonost birača.

Program omogućava da se prati uticaj (citiranost) određenih poruka koje se pretražuju uz pomoć definisane ključne reči (imena neke ličnosti, kompanije, stranke ili organizacije).

Za razliku od "brojača" na internet, ovde se ne radi o modelu koji prati posećenost neke stanice, već o tome kako se određene poruke (sadržaji), time što se citiraju, šire i utiču na veliki broj ljudi na netu. To takođe znači da se može predvideti kada će neka poruka ili sadržaj postati tako popularni da postane viralan, to jest da "reklamu" dlaje prenose sami konzumenti ili korisnici (ovde birači i/ili oni koji ih inspirišu).

Program YouReputation analizira i vrednosni odnos (sentiment) prema određenoj ključnoj reči, zahvaljujući posebnom lingvističkom algoritmu koji je za ovu priliku razvijen i za srpski jezik.

Primenjen na ovaj predizborni ciklus u Srbiji YouReputation model trenutno daje prognozu da na predsedničkim izborima vodi, ili ako hoćete pobeđuje Boris Tadić (DS) nad Tomislavov Nikolićem (SNP) sa odnosom 51,5 odsto prema 48,5 odsto.

Kod stranaka model predviđa da će Demokratska stranka dobiti 34 odsto glasova, Srpska napredna stranka 34 odsto, Socijalistička partija Srbije 11,3 odsto, Liberalno demokratska partija 7,2 odsto, Srpska radikalna stranka 6,2 odsto, Demokratska stranka Srbije 5,2 odsto, dok bi Ujedinjeni regioni Srbije bili ispod cenzusa sa 4,1 odsto.

Poređenja radi, "klasična" procena na osnovu anketiranja glasača (23. Aprila 1.400 glasača) Međunarodnog republikanskog instituta (IRI) kaže da Tadić ima podršku od 26,7 odsto, a Nikolić 25,7 odsto anketiranih, dok Faktora plus da Nikolić osvoja 36,1, a Tadić 35,7 odsto glasova.

Preliminarno prikupljanje podataka vrši se po zadatom upitu a preko Google-a i Bing-a (Web, blogovi i News), kao i Twitter-a i Facebook-a (preko Bing Social).

Za sada, postoji šest ključnih parametara koji utiču na određivanje viralne verovatnoće svakog pojedinačnog linka (dobijenog rezultata). Ti parametri su: broj dolazećih linkova; deep linking, posećenost stranice, entropija teksta, sentiment i vreme publikovanja.

Potom, svi linkovi se filtriraju a onda puštaju kroz matematički aparat. Rezultat ovoga je maksimalni skup nekorelisanih linkova sa visokim viralnim potencijalom.

(MONDO)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image