• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Skupština: Železnice Srbije ozbiljan problem

Ministarka energetike, razvoja i zaštite životne sredine Zorana Mihajlović kaže da su "Železnice Srbije" jedan od ozbiljnijih problema koje Srbija ima i da su potrebne sistemske promene u tom, kao i u ostalim javnim preduzećima.

U skupštinskoj raspravi o novom zaduženju za AD "Železnice Srbije"za revitalizaciju pruga, ministarka Mihajlović je napomenula da "refome moraju da se dese i u 'Železnicama Srbije' i u svim ostalim javnim preduzećima".

"Značajno je da svi direktori javnih preduzeća budu birani na konkursu, to je pravi način da dobijemo profesionalce, ali ne smemo da zaboravimo da sve stvari koje čistimo poslednjih meseci jesu nasleđe prethodne vlade", rekla je Mihajlović poslanicima, koji su raspravljali o potvrđivanju ugovora Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj o garanciji za "Železnice Srbije" za rehabilitaciju pruga, u iznosu od 95 miliona evra.

Povodom zaduživanja za "Železnice Srbije", koju su kritikovali pojedini opozicioni poslanici, Mihajlović je rekla da je EBRD ozbiljna institucija i da takav kredit ne bi mogao da bude pod takvim uslovima da ne postoje preduslovi za to.

Pošto su pojedini poslanici naveli da od formiranja nove vlade nije bilo promena koje su obećavane, Mihajlović je rekla da je Vlada Srbije nasledila tešku ekonomsku, socijalnu i svaku drugu situaciju, da je tu da napravi promene, a kao neku od njih navela to što je posle šest godina usvojila Nacrt budžeta za 2013. godinu u zakonskom roku.

"Zato ne bih baš rekla da se neke stvari ne menjaju", poručila je Mihajlović.

Poslanik LDP Bojan Đurić rekao je da ta stranka nema primedbe na to što je uzet kredit za rehabilitaciju pruga, ali da sumnja u sposobnost "Železnica Srbije" da realizuje taj projekat.

"Mislimo da 'Železnice Srbije' neće biti kredibilan dužnik i da će ovaj kredit vraćati Srbija iz budžeta. Iz budžeta Srbije se svake godine isplaćuju ozbiljni iznosi za tu kompaniju", rekao je Đurić.

On je od ministarke zatražio da kaže kakve su trenutne performanse te kompanije, koji je akumulirani gubitak, kolike će biti subvencije države za to preduzeće u sledećoj godini, kao i koliki je broj zaposlenih, navodeći da je u pitanju čak 19.000 ljudi.

Poslanici SNS i SPS su poručili da su taj ugovor, kao i Ugovor o garanciji između Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj za projekat unapređenja vodnih sistema u Subotici u iznosu od 11 miliona evra veoma važni.

Skupština Srbije završila je sednicu, a rad će nastaviti sutra, kada će započeti novu, na kojoj će kao jedinu tačku dnevnog reda razmatrati izmene Zakona o Narodnoj banci Srbije.

Tako će aktuelna sednica, druga u jesenjem zasedanju, po drugi put biti prekinuta.

Prvi put je to bilo zbog usvajanja Zakona o preuzimanju imovine i obaveza određenih banaka radi očuvanja stabilnosti finansijskog sistema, koji je omogućio da imovina i obaveze "Nove agrobanke" pređu na Poštansku štedionicu.

Poslanici su aktuelnu sednicu započeli 23. oktobra, a na njenom dnevnom redu je ukupno 10 tačaka, među kojima su nova zakonska rešenja o amnestiji, zaštiti podataka o ličnosti, o migracijama...

(agencije/MONDO/Foto: Beta, Vladimir Milovanović)

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Miodrag - Požarevac

Možda i nisu najveći problem velika javna preduzeća - poput Železnice, već mala > JKP, GSP, Parking servisi ... Oni su u rukama stranaka { i rupe bez dna } ! Ko u njima sedi > njihova je i vlast ! Zato se stranke i bore da vladaju Javnim preduzećima !

Sonja

Da li neko zna kad ce biti glasanje o svim tackama

special image