Rezultati istraživanja pokazali su i da 83 odsto ispitanika iz Srbije veruje da su mito i korupcija široko rasprostranjeni u poslovanju u odnosu na prosek od 57 odsto.

Istraživanje je pokazalo da 38 odsto svih ispitanika veruje u to da kompanije u okruženju precenjuju svoje finansijske rezultate, dok je Srbija sa 54 odsto iznad proseka.

Navodi se i da 44 odsto ispitanika iz Srbije smatra da su mito i korupcija uobičajena praksa za zaključivanje novih poslova, u poređenju sa 26 odsto od ukupnog broja ispitanika.

Oko 23 odsto ispitanika iz Srbije veruje da bi poslovanje u skladu sa anti-koruptivnim politikama ugrozilo njihovu konkurentnost na tržištu.

Istraživanje je pokazalo i da je gotovo polovina ispitanika iz Srbije (49 odsto) pesimistična u pogledu poboljšanja uslova poslovanja na lokalnom tržištu u narednih godinu dana, što je iznad proseka od 27 odsto svih ispitanika.

U saopštenju se navodi i da je većina ispitanika svesna da u njihovim kompanijama postoje politike za sprečavanje mita i korupcije kao i da u mnogim organizacijama postoje značajne razlike u shvatanju značaja i efikasnosti tih politika od strane menadžmenta i zaposlenih.

Od ukupnog broja ispitanika iz Srbije, 44 odsto veruje da bi ih njihova kompanija podržala kada bi prijavili slučajeve neetičkog ponašanja u poslovanju.

Dodaje se i da bi u cilju uspostavljanja efikasnog programa, kompanije trebalo da program jasno predstave zaposlenima, obezbede im adekvatnu obuku, kao i da ga učestalo prate i unapređuju.

U anketi revizorke kuće (Ernst & Young) učestvovalo je 3.459 ispitanika iz 36 zemalja. Srbija je ove godine prvi put učestvovala u istraživanju sa više od 100 ispitanika.

(MONDO/Beta/Foto: Guliver/Getty Images/Thinkstock)