• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Opozicija kritikuje Zakon o železnici

Poslanici opozicije kritikovali su danas Vladin Predlog zakona o železnicama, ukazujući da on ne rešava glavni problem u tom javnom preduzeću – partijsko rukovođenje i loše stanje železničke infrastrukture.

Judita Popović iz Liberalno demokratske partije rekla je da se parlament prilagodio temi o kojoj raspravlja pošto je današnja sednica kasnila 20 minuta, baš kao što kasne srpski vozovi.

Prema njenim rečima, ključno pitanje na koje predloženi zakon ne odgovara jeste kako rešiti problem partijskog rukovođenja ne samo železnicama, već i drugim javnim preduzećima u Srbiji i kako poboljšati stanje železničke infrastructure.

"Srbija ima više od 3.800 kilometara pruga, a prosečna brzina vozova je oko 40 kilometara na sat. Samo 2,5 odsto pruga su dvokolosečne”, ukazala je ona i zamerila ministru Milutinu Mrkonjiću što nikada u javnosti nije izašao sa podacima koliko u stvari košta izgradnja jednog kilometra pruge.

Judita Popović je kritikovala vladu i što je aktuelni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović na to mesto postavljen bez konkursa navodeći da to ukazuje da se neće promeniti način upravljanja tim preduzećem.

Poslanica LDP-a rekla je i da se dugovanja Železnica Srbije i dalje povećavaju i da će ona najverovatnije biti pretvorena u javni dug kako je to vlada već jednom učinila u prošlosti.

Ona je rekla i da ne razume zbog čega je problem da Vojvodina upravlja železničkom infrastrukturom na teritoriji pokrajine.

Đorđe Stojšić iz Lige socijaldemokrata Vojvodine rekao je da je ta stranka podnela amandmane na Predlog zakona o železnici kojima traži da se deo nadležnosti prebaci na pokrajinu.

"Oni koji odlučuju u železnickcom transport se ne voze vozovima, jer da se voze vozovima, a ne službenim vozilima drugačije bi odlučivali, LSV je podnela amandmane, ne želimo da politizujemo ovo pitanje, ali određeni nivo aktivnost treba preneti na pokrajinu”, rekao je Stojšić.

Kao jedan od argumenata za prenos nadležnosti na Vojvodinu, Stojšić je rekao da je pokrajina od 1977. do 1989, dok joj nisu oduzete nadležnosti, remontovala 527 kilometara pruge.

Ukazujući na loše stanje železničke mreže u Srbiji, Stojšić je rekao da je prvi voz u Velikoj Britaniji koji je saobraćao od Liverpula do Londona, sredinom 19 veka, išao brzinom od oko 50 kilometara na sat.

Odgovarajući na izlaganje poslanika opozicije, ministar Mrkonjić je rekao da se slaže sa većim stvari koje je rekla Judita Popović, ali je dodao da se on u kadrovskoj politici ne rukovodi partijskim interesima i da su njegovi pomoćnici stručni ljudi koje je zatekao kada je preuzeo resor.

Mrkonjić je ponovio da će novim zakonom železnički saobraćaj biti odvojen od održavanja infrastrukture i da će biti donet nacionalni program koji će konačno omogućiti jasan uvid u to koliko treba uložiti da se popravi stanje u železničkoj infrastrukturi.

"Imamo mogućnosti da otvorimo tržište i za druge operatere, to ovaj zakon pruža. Svi znamo kakvo je stanje u železnici, godinama se o tome pričalo", rekao je ministar.

Mrkonjić je pomenuo i ruski kredit za srpsku železnicu, navodeći da će Vlada doneti odluku na koji način će biti utrošen. Kako je naveo, Evropska unija je zainteresovana za modernizaciju srpskih pruga radi povezivanja sa Turskom, ali je dodao da problem predstavlja to što Srbija nema svu izgrađenu dokumentaciju i projekte.

"Nije tačno da se ne zna šta je u ruskom kreditu, odluku o tome kako će biti utoršen će doneti vlada. Nemamo spremnu dokumentaciju I projekte i zato se dešava da se prepucavamo preko novina", rekao je Mrkonjić reagujući na izjavu Judite Popović da u vlasti postoji neslaganje oko toga koji će železnički pravci biti remontovani od ruskog kredita.

Mrkonjić je ranije rekao i da novi zakon omogućava pojavu više železničkih prevoznika, što treba da dovede do pojave konkurencije i povećanja kvaliteta prevoza.

U Skupštini Srbije je u toku pauza od sat vremena, a nakon toga će poslanici nastaviti da razmatraju Predlog zakona o železnici.


(Tanjug, /foto: Nenad Pestrović, Beta)

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Kusadak

Obnoviti prugu Arandjelovac - Mladenovac to bi bio dobar potez Zeleznice Srbije..dovoljno da ima dva polazaka i toliko povratka u toku dana..Pocnite da radite konacno pametne stvari..

Miki

Obnoviti prugu Mladen ovac Arandjelovac La jkovac Valjevo

Miki

Kroz Srbiju treba da pr olaze pruge kao i ranij ih godina kompletno ka o sto je bilo od 1883/4 pa do skoro

special image