Kabinet predsednika Republike je u prethodnih godinu dana primio na obradu 4.512 komentara i zahteva za rešavanjem problema građana.
U Predsedništvu napominju da građani svoje zahteve šalju poštom, mejlom, faksom ili dolaze lično, a njihovi problemi se analiziraju, nakon čega se odlučuje o daljem postupanju.
Prema podacima koje je dobio ''Danas'', ukupno 1.195 obrađenih predstavki je sa tematikom lokalne samouprave i rada državnih organa, molbi za zaposlenje, stambenih problema, privatizacije firmi.
U vezi sa socijalnom zaštitom, centrima za socijalni rad, molbama za materijalnu pomoć i penzijskom i invalidskom osiguranju obrađeno je ukupno 1.206 predstavki.
Pitanja i komentara, kako kažu, ima i u vezi sa pravnom problematikom, kao što je sporost postupanja sudova i žalbe na rad sudova, a obrađeno je 789 takvih predstavki.
"Ukupno 475 predstavki je obrađeno sa tematikom javnih preduzeća, među kojima su EPS, JKP Vodovod i kanalizacija, grejanje i Telekom. Ukupno 847 predstavki je opšteg karaktera, gde spadaju anonimne predstavke, nejasne, bez adrese, predlozi i mišljenja, inicijative građana", naveli su u Pres službi predsednika Srbije Tomislava Nikolića.
Kako su upozorili, problem je što mnogi građani zapravo ne znaju koje su tačno ingerencije šefa države, pa da tako "u skladu sa Ustavom i zakonom, predsednik Republike nije u mogućnosti da izađe u susret građanima i pomogne im direktnim zapošljavanjem".
''Predsednik izražava jedinstvo Republike Srbije i predstavlja je u zemlji i inostranstvu i na taj način može svojim kontaktima, ličnošću i pozicijom da privlači investitore, sve sa ciljem otvaranja novih radnih mesta, na čemu od početka svog mandata intezivno radi'', napominju u Predsedništvu.
Oni koji ne bi baš da pišu predstavke ili se žale ali bi da daju ocenu rada predsednika Republike, i to može ali da drugoj adresi: Na Facebook stranici predsednika Tomislava Nikolića aktuelna je anketa "Kako ocenjujete rad predsednika u prvoj godini mandata?".
(Tanjug/MONDO, foto: printscreen)