• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Skupština usvojila novi zakon o prekršajima

Izvor Fonet

Skupština Srbije usvojila je Zakon o prekršajima koji omogućava da se prekršiocu koji nije platio novčanu kaznu, kazna zatvora zameni radom u javnom interesu.

Ako sud oceni opravdanim, s obzirom na težinu prekršaja, visinu neplaćene novčane kazne i imovinske mogućnosti osuđenog sud može, umesto kazne zatvora, odrediti da se neplaćena novčana kazna zameni radom u javnom interesu, s tim što osam sati rada zamenjuje jedan dan zatvora, odnosno 1.000 dinara novčane kazne, navodi se u Zakonu.

Rad u javnom interesu ne može trajati kraće od 20 časova ni duže od 360 časova.

Propisano je da se novčana kazna može zameniti zatvorskom s tim što će jedan dan zatvora zameniti 1.000 dinara, a kazna zatvora ne može trajati kraće od jednog dana ni duže od 60 dana.

Prekršajni postupak ne može se pokrenuti ni voditi ako protekne godinu dana od momenta kada je taj prekršaj učinjen, a izrečena kazna i zaštitna mera ne mogu se izvršiti ako je od dana pravosnažnosti presude proteklo godinu dana.

Prekršajni postupak se ne može voditi prema maloletniku koji je u vreme kada je učinio prekršaj bio mlađi od 14 godina, a maloletniku koji u vreme prekrašaja imao više od 14, a manje od 16 godina mogu se izreći samo vaspitne mere, dok se onima koji su stariji od 16 godina može izreći i vaspitna mera, kazneneni poeni ili kazna maloletničkog zatvora koja ne može biti duža od 30 dana.

Predviđeno je da zakonom ili uredbom novčana kazna može da bude propisana u rasponu od 5000 do 150.000 dinara za fizičko ili odgovorno lice, od 50.000 do 2.000.000 dinara za pravno lice , a od 10.000 do 500.000 dinara za preduzetnike.

Neuspešna dostava predstavlja jedan od najvećih problema prekršajnog postupka i u Zakonu je dostavljanje regulisano detaljnije.

Pismena će se dostavljati preko pošte ili druge službe ovlašćene za dostavu, čime se uvodi mogućnost konkurencije pošti, kao načina da pošta podigne nivo uspešnosti dostave.

Uvodi se nov način dostavljanja, kada za to postoje uslovi, i to elektronsko dostavljanje. Posebno je regulisano dostavljanje na kućnu adresu, dostavljanje na radnom mestu i dostavljanje odsutnom licu.

Jedna od ključnih novina u ovom Zakonu je prekršajni nalog.

Njime se pojednostavljuje procesuiranje blažih prekršaja, uz značajno smanjenje troškova za državne organe, kako se učiniocima prekršaja izdavanjem naloga nudi mogućnost da u slučaju plaćanja polovine izrečene kazne, u roku za dobrovoljno plaćanje, ostvare značajnu uštedu.

Primenom prekršajnog naloga prestaće mogućnost za plaćanje fiksne novčane kazne na licu mesta, čime se smanjuje mogućnost korupcije policijskih i inspekcijskih organa.

Ovim Zakonom ustanovljena su dva jedinstvena registra, kao elektronske baze podataka o okrivljenom i o izrečenim prekršajnim sankcijama. Zakonom se uspostavlja registar sankcija kao jedinstvena evidencija izrečenih prekršajnih sankcija i registar neplaćenih novčanih kazni kao jedinstvena evidencija neplaćenih novčanih kazni i drugih dosuđenih novčanih iznosa.

Registri su uvedeni radi centralizovane evidencije o svim izrečenim prekršajnim sankcijama i učiniocima, o čemu do sada nije postojala precizna i jedinstvena evidencija, kao i radi vođenja evidencije o neplaćenim novčanim kaznama i drugim dosuđenim novčanim iznosima, a radi njihove efikasnije naplate.

Za prekršaje protiv bezbednosti saobraćaja na putevima Zakonom se mogu propisati kazneni poeni u rasponu od jedan do 25 i povećan je u odnosu na dosadašnje zakonsko rešenje koje propisuje maksimum 18 poena.

Kada je reč o zaštitnoj meri zabrane upravljanja motornim vozilom novina je to što je njeno dejstvo vremenski ograničeno i sastoji se u tome da se učiniocu privremeno zabrani upravljanje morotnim vozilom određene vrste ili kategorije.

Zabrana se ne odnosi na sva motorna vozila kao što je to slučaj sa prethodnim zakonom nego samo na zabranu upravljanja motornim vozilima one vrste ili kategorije kojim je okrivljeni prekršaj izvršio.

Zakon o prekršajima predviđa i meru oduzimanje životinja od vlasnika ili držaoca koji je oglašen odgovornim za prekršaj iz oblasti zaštite dobrobiti životinja koja se izriče radi sprečavanja učinioca prekršaja da ponovi prekršaj, odnosno na drugi način da nastavi da ugrožava dobrobit životinja.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image