Dve nedelje uoči lokalnih izbora u Kostolcu stranke čine sve kako bi obezbedile još poneki glas.
Pojedine partije idu toliko daleko da u kampanji građanima dele kokoške i jaja.
Hemijske olovke, upaljači i blokovi kao predizborni stranački materijal više nisu interesantni građanima, pa su stranke odlučile da podignu lestvicu.
Najdalje su, međutim, otišle u Kostolcu, gde su biračima prethodnih dana delile kokoške.
"Blic" je juče pokušao da sazna koja se partija odlučila na ovaj vid kampanja, a samo su u SNS hteli da kažu ko je sprovodi.
"Liberalno demokratska partija građanima ne deli samo kokoške već i testeninu i jaja. Za glas nude i hiljadu dinara", kaže Ivan Savić iz kostolačkog SNS-a.
U DS kažu da građani Kostolca pričaju da se deli živina, ali da oni ne znaju o kome se radi.
"Ljudima se svašta nudi. Ne bih o tome ko to radi, jer za to nemam dokaze. Osim poklona, građanima se nudi i novac, koje će im biti isplaćen na dan izbora", navodi Aleksandar Popov iz DS.
Slično tvrde i u Socijalističkoj partiji Srbije.
"Ne znam ko deli kokoške, ali čujem da se to dešava, navodi socijalista Dalibor Ilić.
Ivan Mlakar iz LDP, međutim, ističe da o tome ništa ne zna i da prvi put to čuje.
Ovakav vid kupovine glasova u Srbiji nije neuobičajen. Na izborima u Kovinu naprednjaci su delili naočare, u Vrbasu i kobasice, dok su demokrate u vojvođanskim opštinama delile osnovne životne namirnice, poput brašna, šećera i ulja. Delili su se i bežični telefoni.
Iako Zakon o finansiranju političkih aktivnosti zabranjuje da stranke sprovode takav vid kampanje, u Agenciji za borbu protiv korupcije navode da još niko nije kažnjen. Član odbora Agencija Zoran Stojiljković navodi za "Blic" da je za tako nešto teško naći dokaze i naterati ljude da svedoče.
" Do nas dođu samo glasine. O tome niko ne želi da govori pod imenom i prezimenom, a da bismo pokrenuli postupak, potreban je makar snimak. Iako je svaka vrsta deljenja humanitarne pomoći zabranjena, stranke su očigledno spremne na sve", kaže Stojiljković i dodaje da će Agencija krajem januara izaći u javnost sa analizom stranačkih izveštaja za poslednjih pet lokalnih izbora u Srbiji.