RRA očekuje i da mediji striktno poštuju načelo ravnopravne zastupljenosti kandidata u izbornom procesu.

Savet će tokom predstojeće predizborne kampanje biti u stalnom zasedanju i reagovaće na svako kršenje propisa, navodi se u saopštenju.

RRA će dostaviti Agenciji za borbu protiv korupcije sve podatke koji su bitni za njen rad i odlučivanje u delu u kojima ta Agencija ima zakonske nadležnosti kontrole emitera.

Savet RRA poziva sve emitere da u slučaju bilo kakvih dilema kontaktiraju RRA kako ne bi došli u situaciju da svoje uredničke odluke pravdaju pogrešnim tumačenjem bilo kog pravnog akta.

Savet RRA podseća emitere da sadržaj u reklamnim porukama, spotovima i plaćenim terminima, mora biti istinit i proverljiv od strane nadležnih državnih organa.

Kako se navodi, dozvoljeno je koristiti isključivo javne audio-vizuelne snimke, dok je zabranjeno koristiti tajne snimke, neprihvatljive simbole, ali i ime, lik, glas ili delo onih lica koja nisu učesnici izbornog procesa bez njihove saglasnosti.

Nije dozvoljeno iznositi podatke ili optužbe o bilo kojim licima osim ukoliko ti podaci nisu javno dostupni od strane nadležnih državnih organa, navodi se u saopštenju.

Zabranjeno je i koristiti navode iz istražnog postupka koji se vodio protiv nekog lica, ukoliko je to lice pravosnažno oslobođeno, odbijena optužba ili postupak obustavljen, ali nije dovoljeno emitovati sadržaje kojima bi mogla da se podstiče diskriminacija.

"Nije dozvoljeno manipulisanje izjavama, saopštenjima i slično sadržajima sa ciljem promene njihovog osnovnog smisla, što predstavlja povredu načela istinitosti, potpunosti i određenosti oglasne poruke", naglašava se u saopštenju.

Savet RRA podseća emitere da u skladu sa članom 38. Zakona o javnom informisanju i članom 21. Zakona o radiodifuziji mogu da odbiju da emituju reklamne poruke ukoliko se njima vređaju čast, ugled i privatnost građana ili drugih učesnika u kampanji.

U saopštenju se navodi sa Savet nema ovlašćenja da se meša u cenovnu politiku medija, ali preporučuju svim elektronskim medijima da vode računa o višini cena oglasnog prostora, kako višokim cenama ne bi onemogućili da deo učesnika ostane bez zakupljenog reklamnog termina.