To je, tvrde, neophodno kako budući akademski građani ne bi bili taoci nefunkcionalnog obrazovnog sistema a fakulteti kočnica umesto motor razvoja.

Treća Srbija u saopštenju navodi i da "fakulteti ne prate naučne trendove, potrebe trzista i privrede, pa postaju kočnica, umesto motor razvoja" dok profesori bivaju limitirani u mogučnosti da prenose adekvatna znanja".

Studente muče isti oni problemi koji su prisutni u osnovnom i srednjem školstvu: preglomazni, preobimni i neusklađeni programi, nizak nivo funkcionalnog znanja i veliki nivo opterećenosti, rekao je član predsednistva Trece Srbije Branimir Jovanović.

Prema njegovim rečima, ne treba zaboraviti da se u nase obrazovanje ulaze svega 0,5 odsto bruto nacionalnog dohotka, dok je evropski prosek oko dva odsto.

On smatra i da je dugoročno gledano potrebno izvršiti reviziju programa i reformu "Bolonje", navodi se u saopštenju.

Jovanović se založio i za rangiranje fakulteta i akademskih programa, usklađivanje broja bodova sa opterećenjem studenata i povećanje budzetske kvote za one smerove koji su potrebni tržistu i privredi.