Ugovoreno ime vazdušnog prostora biće "Kfor sektor".
Vazdušni prostor iznad Kosova zatvoren je za civilne letove posle od napada NATO na Srbiju, 1999. godine, a zatim su zabranjeni civilni letovi na visinama većim od 8.700 metara, što je za komercijalne aviokompanije značilo duže rute i veće izdatke.
Otvaranje gornjeg vazdušnog prostora dogovoreno je u tesnoj koordinaciji NATO, evropske agencije za vazdušnu bezbednost Eurokontrol, Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, Hungarokontrola kao i kontrola letenja zemalja šireg regiona.
Generalni direktor Eurokontrola Frank Brener ocenio je da je otvaranje kosovskog vazdušnog prostora dobar primer koji će značiti godišnju uštedu 370 nautičkih milja i 24.000 tona goriva, odnosno 75.000 tona ugljen-dioksida.
"Otvaranje vazdušnog prostora je odličan primer saradnje civilnog i vojnog sektora i korišćenja istih ruta, što nije uobičajen način funkcionisanja", rekao je Brener.
Direktor Makedonske agencije za civilno vazduhoplovstvo Dejan Mojsoski takođe je pozdravio otvaranje gornjeg vazdušnog prostora Kosova, ocenivši da će to privući više aviokompanija, povećati konkurenciju i doneti i veće prihode Makedoniji.
Makedonska kontrola letenja M-nav pomagaće Hungarokontrolu u obezbeđivanju radarske slike i komunikacijskih veza, uz pomoć opreme koju je dobila od mađarske.
Kako je objavljeno na sajtu makedonske agencije, Mojsoski je rekao da makedonska kontrola letenja godišnje navodi između 110.000 i 130.000 aviona, a da će posle današnjeg otvaranja kasovskog neba taj broj porasti za oko 26.000.
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Igrao za Zvezdu i rekao najskuplje "ne" u istoriji evro-košarke! Jedan čovek mu se sada smeje zbog 12 miliona
Svetislav Pešić dobio dva strašna pojačanja: Još jača Srbija napada Dansku u Beogradu!
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!