On je, na svečanoj promociji projekta modernizacije i izgradnje pruge na Ranžirnoj železničkoj stanici Novi Sad, rekao da je dogovoreno da i pruga Beograd - Novi Sad mora biti otvorena 2018. godine a da nakon toga sledi ravitalizacija pruge ka Nišu.
"To je velika stvar za našu zemlju. Sve ćemo završiti za 2,5 godine. Očekujem da sa kolegama iz kine i Mađarske zajedno pođemo od Beograda do Budimpešte, da pokažemo šta sve može da se uradi kada su ljudi posvećeni i veruju šta može da se uradi", naglasio je Vučić.
Prema njegovim rečima, ovom brzom prugom biće povezana dva prijateljska naroda, građani Srbije i Mađarske, Srbija sa centralnom i zapadnom Evropom, a Mađarsku sa istokom i jugom Evrope.
On je kazao da je sačekao voz u Petrovaradinu, gde je proveo nešto vremena sa železničarima, koji su mu preneli da se u poslednjih dva meseca upetostručio broj putnika zbog novih vozova i kompozicija koje su nabavljene.
"Prvi put ljudi hoće da sednu u prvu klasu, ne jure se za doplatu. Nije se verovalo da u Srbiji imamo takve vozove, nećete verovati kakve pruge ćemo imati. Sramota da je od 1884. nismo napredovali u ovoj oblasti", naglasio je Vučić.
Premijer je podsetio da je do sada rehabilitovano 120 kilometara pruge, a na mnogim mestima vozovi sada idu mnogo brže, a kada se sa kineskim prijateljima i mađarskim partnerima izgradi brza pruga Beograd - Budimpešta vozovi će u gradskim sredinama ići 120 kilometara na sat, a na otvorenom 180 kilometara na sat.
On je istakao da je dosta urađeno na modernizaciji pruge kod Male Krsne, Palanke, Ćuprije, Paraćina, od Sopota do Kosmaja, i da će se dalje renovirati pruga ka Nišu.
"Srbija će biti zemlja koja će moći da se ponosi svojom železničkom i saobraćajnom infrastrukturom", podvukao je Vučić.
Vučić je rekao da će železničari, koji su dugo vremena sumnjali u budućnost sopstvene profesije, zbog činjenice da je sve propadalo.
"Mašinovođa voza kojim smo došli je sijao od zadovoljstva, srećan što zna da će da napreduju pruge i, iako zna da su male plate, vidi da postoji budućnost", naglasio je Vučić.
Premijer je izrazio zahvalnost i Ruskim železnicama na dosadašnjem doprinosu, rekavši da su isporučivale rezultat "kao švajcarski sat", najavivši da će saradnja biti nastavljena negde drugo.
ISTORIJSKI TRENUTAK ZA KINESKU VEZU SA EVROPOM
Strateški projekat modernizacije pruge Beograd - Budimpešta predstavljen je uz poruku kineskog premijera Li Kećianga da je to istorijski trenutak za Kinu.
Početak radova predstavlja snažan korak i znak da je konkretna saradnja Kine sa centralnim i jugoistočnim evropskim zemljama dostigla istorijski nivo, istaknuto je u poruci.
"Uvereni smo da će pruga pružiti snažan podstrek, unaprediti izgradnju infrastrukture, međusobno povezivanje i promet, poboljšati život građana, podsticati proces evrointegracija i doprineti još boljem povezivanju Kine i Evropske unije", naveo je Li u čestitki premijeru Srbije Aleksandru Vučiću.
Čestitku srpskom premijeru je na svečanosti povodom promocije ovog značajnog strateškog projekta Srbije, Mađarske i Kine pročitao ambasador Kine u Srbiji.
Li je naveo da je cilj da se zajednički dele i interesi i pobede.
On je zahvalio svima koji su uložili napore i doprineli postizanju uspešne saradnje.
"Premijeru Vučiću, primite izraz mog najdubljeg poštovanja", naveo je kineski premijer Li, navodeći da je s radošću primio vest o ceremoniji povodom izgradnje pruge.
DVOKOLOSEČNA PRUGA VREDNA 1,1 MILIJARDU EVRA
Ministarstvo građevine je najavilo da se početak radova očekuje u 2016. kada bude završena projektna dokumentacija.
Dužina pruge na trasi Koridora 10 između Beograda i Budimpešte je oko 350 kilometara, od čega je 184 km na teritoriji Srbije i 166 km na teritoriji Mađarske.
Kako je ranije najavljeno, nakon modernizacije pruge Beograd - Budimpešta vreme putovanja između dva grada će skratiti sa osam na manje od tri sata, a vozovi će na toj relaciji postizati brzinu od oko 200 kilometara na sat.
Srbija će projekat modernizacije pruge realizovati u saradnji sa Kinom, a vredan 1,1 milijardu evra.
U Kini je krajem novembra potpisan okvirni sporazum o realizaciji projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta koji će delom biti finansiran kineskim kreditom.
Takođe, predviđeno je da u realizaciji projekta 46 odsto bude učešće preduzeća koja nisu iz Kine.
Postojeća pruga na srpskoj teritoriji ima jedan kolosek i u lošem je stanju, a u okviru modernizacije planirana je izgradnja dvokolosečne pruge.
Rok za izvođenje radova je 24 meseca od trenutka dobijanja građevinske dozvole.
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji