Izborni rejting - SNS-u iznad pola glasova
Ilustracija MONDO 

Do rasta poverenja u koaliciju oko SNS, kako je objasnio analitičar Dejan Vuk Stanković, došlo je zbog udruživanja sa više stranaka, ali i pozitivne kampanje koju vodi Vučić i njegove sposobnosti da direktno odgovori na prigovore opozicije.

Podsećajući da je SNS u poslednjem istraživanju imala 49,1 odsto podrške, Stanković je naveo da se porast rejtinga koalicije okupljene oko SNS može objasniti i time što opozicija nije artikulisala nezadovoljstvo u društvu.

Istraživanje je pokazalo da lista oko SPS ima 11,9 odsto, a da bi cenzus prešle i SRS i lista oko DS, koje bi ostvarile po 6,1 odsto podrške, kao i koalicije DSS-Dveri, sa 5,5 odsto podrške, i SDS-LDP-LSV, sa pet odsto podrške građana.

Stanković kaže da će rejting radikala u velikoj meri zavisiti od presude njihovom lideru Vojislavu Šešelju, koja se očekuje 31. marta.

"Ako ove projekcije budu tačne, budući parlament će biti raznovrstan i biće ogledalo svih slojeva u društvu", rekao je Stanković, dodajući da je pokret "Dosta je bilo" zabeležio mali skok - sa tri odsto podrške u prethodnom istraživanju na 3,3 odsto u ovom.

Prema istraživanju, najveći broj građana, njih 58 odsto, odobrava ono što radi i govori Vučić, a najmanje odobravaju ono što rade i govore lider DS Bojan Pajtić i Šešelj.

Istraživanje, koje je rađeno na uzroku od 1.100 ispitanika, u periodu od 17. marta do 24. marta, pokazalo je i da bi na izbore, kada bi bili održani u nedelju, izašlo 54 odsto građana, što se, prema Stankoviću, kreće manje-više u granicama očekivanja.

Stanković je primetio i da dosadašnja kampanja nije značajno podigla zainteresovanost građana za izbore i da je pokazala da su stranke u krizi, kako po pitanju kreativnosti, tako i u finansijskom pogledu.

Stanković je dodao i da je istraživanje pokazalo da je znatno veći procenat onih koji nedvosmisleno znaju za koga će glasati na izborima 24. aprila, budući da je 81 odsto građana odgovorilo potvrdno na pitanje da li znaju za koga bi glasali.

Prema istraživanju, građani se najčešće o kampanji informišu preko televizije i dnevnih novina, a od nove vlade najviše očekuju više investicija i radnih mesta (71 odsto) i borbu protiv korupcije (41 odsto).

"Može se reći da građani očekuju više hleba i pravde", rekao je Stanković, koji je sa direktorom i vlasnikom te agencije Vladimirom Pejićem poručio da istraživanje nije finansirao niko i da nemaju potrebe da za "par stotina evra" prodaju svoj kredibilitet.