• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Stranke se ne izjašnjavaju o troškovima

Izborna kampanja se zahuktava, stranke i koalicije su sve aktivnije, a njihovi predstavnici ne mogu da predvide koliko će novca potrošiti za promociju i animiranje birača, navodeći da troškovi kampanje zavise od mnogo faktora.

Izborna kampanja se zahuktava, stranke i koalicije su sve aktivnije, a njihovi predstavnici ne mogu da predvide koliko će novca potrošiti za promociju i animiranje birača, navodeći da troškovi kampanje zavise od mnogo faktora.

Za sada je jedino izvesno da će vanredni parlamentarni izbori 11. maja državu koštati oko milijardu i po dinara, koliko je obezbeđeno iz budžeta, za tehničko sprovođenje izbora i za finansiranje stranaka tokom kampanje, dok će konačna cifra zavisiti od sredstva koje će stranke i koalicije obezbediti iz sopstvenih izvora.

Prema Zakonu o finansiranju političkih stranka, podnosiocima lista će biti na raspolaganju oko 400 miliona dinara iz budžeta za predizborne aktivnosti.

Učesnici izbora po zaključivanju zbirne izborne liste (30. aprila) bez obzira koliko ih bude, podeliće oko 84 miliona dinara, a stranke i koalicije koje uđu u parlament dobiće nešto više od 337 miliona dinara, koji će biti podeljeni prema broju osvojenih mandata.

Podnosilac liste, takođe, ima pravo i na dodatna sredstva iz privatnih izvora, ali koja ne bi smela da pređu 20 odsto od sredstava dobijenih iz budžeta.

Cene oglašavanja su znatno skočile u odnosu na prošle parlamentarne izbore, kažu predsavnici stranaka.

Predstavnici marketinških agencija, takođe, ukazuju da je teško predvideti koliko će koštati ova kampanja, ali ocenjuju da je za ozbiljno pripremljenu kampanju i izlazak "na crtu" potrebno najmanje milion evra po listi.

Prema cenovniku pojedinih TV kuća, objavljenom na sajtu "walter medija", u zavisnosti od termina i broja sekundi, stranke će reklamiranje na elektronskim medijima plaćati od 200 dinara do 14.000 dinara po sekundi.

Reklamiranje na RTS Drugom programu posle ponoći iznosi od 200 do 1.000 dinara po sekundi, dok emitovanje od 19.00 do ponoći na Prvom programu nacionalne televizije iznosi od 6.000 do 14.000 dinara po sekundi.

Na Televiziji Pink sekunda reklamnog spota, ukoliko se emituju tokom filmova, a u terminu od 21.15 sati do 22 sata iznosi 14.000 dinara po sekundi (vikendom), dok ostalim radnim danima u terminu od 22.30 do do 23.30 sati iznosi 10.000 dinara.

Najjeftinije reklamiranje na toj televiziji je u periodu od 02.30 do 04.30 sati. Ukoliko se reklamni spot emituje u Nacionalnom dnevniku, koji počinje u 19 sati, cena je 18.000 po sekundi, u "Grand šou" ili "Grand paradi" TV "Pink" cena je 16.000, a sekund na toj televiziji u emisiji "Dobar komšija" iznosi 800 dinara.

Za reklamiranje na TV B92 potrebno je izdvojiti 5.000 dinara po sekundi u emisijama "Utisak nedelje", tokom utakmica Lige šampiona, kvizova "Milioner" i "Uzmi ili ostavi". Gostovanje na toj televiziji do četiri minuta, na primer u Jutarnjem programu, košta 500 evra, a sa snimanjem materijala 700 evra.

Iznajmljivanje najveće beogradske sportske hale "Arena" za 24 sata košta 25.000 evra, rekla je Tanjugu portparol najveće sportske hale u Sbiji Jasmina Krstić.

Oglašavanje u dnevnom listu "Politika" u izdanju za celu zemlju, običnim danima i to na celoj strani u crno-beloj tehnici stranke će, kako je rečeno Tanjugu u marketing službi te kuće, koštati 442.000 dinara plus PDV, dok će za takav oglas, ali u koloru morati da izvoje 642.000 dinara plus PDV.

Najskuplji oglasi te vrste u "Politici" su petkom kada se navedene cifre uvećavaju za 20 odsto.

Kampanja za parlamentarne izbore 2007. godine, prema troškovima koje su stranke prijavile, koštala je, prema podacima nevladine organizacije "Transparentnost Srbija" oko 730 miliona dinara, što je nešto manje od devet milionma evra, a oko plovine tih sredstava obezbeđeno je iz privatnih izvora.

Stručnjaci, međutim, procenjuju da su stvarni troškovi stranaka u toj kampanji bili znatno veći od prikazanih.

Na prethodnim parlamentarnim izborima, januara 2007. godine, iz budžeta je bilo izdvojeno 323 miliona dinara za finansiranje kampanje izbornih lista koje je potvrdila RIK.

Prema izveštajima stranaka najviše izdataka u toj kampanji imale su DS - oko 134 miliona dinara, SRS - 119 miliona, koalicija DSS -NS - 113, a G17 plus 65,6 miliona dinara.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image