Društvene mreže su prethodnih godina, razumljivo, sa ekspanzijom internet saznanja i obrazovanja ljudi, postale važne i kada je reč o društvenim pojavama. Samim tim i za političke izbore.

U Srbiji će 2. aprila biti održani predsednički izbori, a agencija za praćenje i analizu medija Kliping saopštila je danas podatke o tome koji kandidati dobro koriste i ovaj vid kampanje i koliko to utiče na njihovu popularnost.

Prema podacima "Klipinga", koji je od 10. do 16. marta pratio aktivnosti predsedničkih kandidata na društvenoj mreži Facebook, internet kampanja Luke Maksimovića, odnosno Ljubiše Preletačevića-Belog, oborila je sve rekorde kada su predizborne kampanje u Srbiji u pitanju.

Taj mladi političar, odnosno momak, koji je zajedno sa istomišljenicima, "uplivao" u političke vode najpre na lokalnim izborima, napravivši veliko iznenađenje u Mladenovcu, za samo dve nedelje dobio je veliku armiju internet obožavalaca.

Podaci "Klipinga", pokazuju da je lider Srpske radikalne stranke (SRS) Vojislav Šešelj i dalje je najpopularniji političar na Facebook-u sa 187.953 pratilaca, a za njim slede Aleksandar Vučić sa 135.158 i Ljubiša Preletačević - Beli sa 101.599.

Na četvrtom i petom mestu rangirane su stranice Vuka Jeremića i Saše Jankovića.

Boško Obradović, Saša Radulović, Milan Stamatović, Nenad Čanak i Miroslav Parović po broju Facebook pratilaca poprilično zaostaju za prvoplasiranom petorkom.

Kuriozitet je da kandidat DSS-a Aleksandar Popović uopšte ni nema svoju stranicu, već sa biračima, i to veoma retko, komunicira putem stranačke Facebookj strane.

"Ako se posmatra rast broja pratilaca, Ljubiša Preletačević - Beli je ubedljivo na prvom mestu sa 57.405 novih pratilaca za sedam dana, odnosno skoro 8.000 novih fanova svakog dana, što je nezabeleženo u istoriji višestranačja u Srbiji", izjavio je Ilija Vučević iz agencije Kliping.

Upoređujući, recimo, rast popularnosti Belog i Saše Jankovića, Vučević je ukazao da se tu najbolje i vidi šta je uradio momak iz Mladenovca - tokom cele prethodne nedelje, Saša Janković dobio svega 4.426 novih pratilaca.

I kada je broj interakcija (sviđanja i deljenja postova ili komentara) u pitanju, Preletačević je ubedljivo na prvom mestu sa čak 322.000 interakcija za sedam dana. Za njim slede Vuk Jeremić sa 83.300 i Saša Janković sa 70.500 interakcija sa pratiocima.

Prateći sadržaje više stotina hiljada objavljenih postova na Fejsbuku, u kojima su korisnici pominjali predsedničke kandidate, "Klipng" je zaključio da je retorika korisnika društvenih mreža je znatno pojačana u odnosu na uvodne dane predizborne kampanje, a najčešći sukobi dešavaju se između pristalica Vučića i Jankovića, Preletačevića i Parovića, kao i Šešelja i svih drugih opozicionih kandidata.