Kandidat Luka Maksimović, koji se predstavlja kao Ljubiša Beli Preletačević, izbio je na drugo mesto po popularnosti.

Prema istraživanju koje "Blic" ekskluzivno objavljuje, Preletačević u ovom trenutku ima oko 11 odsto podrške, Saša Janković 10,6 odsto, Vojislav Šešelj 8,7 odsto, a Vuk Jeremić 6,9 odsto.

Slede Boško Obradović sa 3,5 odsto podrške, Saša Radulović 1,7 odsto, Nenad Čanak 1,7 odsto, Milan Stamatović 1,5 odsto, Aleksandar Popović 1,1 odsto i Miroslav Parović 0,3 odsto.

Marko Uljarević iz Ipsos stratedžik marketinga kaže da je u odnosu na podatke od pre tri nedelje, najozbiljnija promena rast Ljubiše Preletačevića Belog, odnosno Luke Maksimovića.

"Među onima koji su sada opredeljeni za njega najveće učešće imaju mlađi od 30 godina, ali značajan je broj i onih nešto malo starijih. Stariji birači, posebno najstariji, koji su ujedno i najbrojniji, teško prihvataju alternativni načini komunikacije i poruke bazirane na parodijama", objašnjava Uljarević za "Blic".

Kada je reč o izlaznosti, pojava Preletačevića nije dovela do većih promena u broju birača koji bi u ovom trenutku izašli na predsedničke izbore, pa bi se moglo zaključiti da većina birača koje Preletačević ima, dolazi iz kruga opozicionih birača.

"U prvom objavljenom istraživanju nismo imali sve kandidate pa je poređenje nešto teže. Na primer, Saša Radulović tada nije bio kandidat, ali vidimo da je njegov rejting značajno ispod rejtinga njegove stranke, pa bi se moglo zaključiti da izvestan broj birača ''Dosta je bilo'' ide ka Preletačeviću", navodi Uljarević.

On dodaje da je "negativni trend kod Vuka Jeremića započet pre kandidature Preletačevića".

"Saša Janković i Vojslav Šešelj takođe imaju blagi pad rejtinga. Kako izostaje značajan rast izlaznosti, i kako je Vučićev rejting stabilan, može se zaključiti da se radi redistriduciji birača unutar opozicionog bloka u koju se sada umešao i Preletačević, pa pomalo 'oštetio' sve", navodi Uljarević.

Na pitanje šta se može očekivati do kraja kampanje, Uljarević ističe da će svakako biti još promena u rejtinzima.

"Za ovu kampanju je specifično to što većina kandidata nisu tradicionalni lideri stranaka koji imaju podršku svog biračkog tela. Usled toga birači se opredeljuju za jednog od njih, ali njihovo opredeljenje nije čvrsto i očekujem da će se rejtinzi kao posledica kampanje još menjati", objašnjava on.

Uljarević kaže da podaci i dalje govore da je veća verovatnoća da će se sve rešiti u prvom krugu, pri čemu, kako ističe, kod Vučića postoji rezerva potencijala od par procenata koja se može dobiti u danima do izbora, to jest u finišu izborne kampanje.

Istraživanje je sprovedeno u periodu od 16. do 18. marta na slučajnom reprezentativnom uzorku od 1.500 punoletnih građana Srbije. Podaci su prikupljeni metodom “lice u lice”.