Da li će poskupeti obuka za vozače, i da li bi trebalo sada da je upišete ako planirate da do jeseni sednete za volan? Poskupljenja su na sve strane, a moguće je da će biti korigovana i cena obuke za vozače. O toj temi su u Jutarnjem programu Prve govorili Vlajko Bosanac, vlasnik auto škole i Mladen Rašeta iz privredne komore auto škola Srbije.
Bosanac je kazao da jeste primetan pad broja polaznika, a moguće je da će cena biti sve viša.
"Evidentan je pad broja učenika u auto-školama. Uzročnika je više. Jedan od značajnih je cena. Cena polaganja je 70.000 dinara za auto-školu na Novom Beogradu, 14.000 dinara iznose časovi teorije, a 56.000 dinara praktična obuka bez polaganja vozačkog ispita, lekarskog uverenja i polaganja prve pomoći. Na to je verovatno uticao i krizni period u našem društvu gde se ljudi opredeljuju za neke važnije stvari, a obuka može da sačeka. U letnjem periodu se uvek osećao manji priliv kandidata ali je sada više izraženo", rekao je on.
Mladen Rašeta se slaže da više faktora utiče na to, a među njima je i ranije najavljeno poskupljenje.
"Mislim da je problem što su u proteklih par meseci najvljivana poskupljenja obuke. Zbog toga su se mnogi, da bi to izbegli, upisali još pre dva ili tri meseca."
Uvek je veći broj polaznika tokom proleća, pa na leto i tokom zime sledi pad. Studenti se vraćaju kući, ljudi putuju. Bosanac ističe da je moguće i da su posledice pandemije ili krize uticale na to da ljudi razmišljaju o nekim važnijim stvarima.
Nema neke drastične razlike u odnosu na 10, 20 godina ranije, na ispitu se uvek tražilo da znate da vozite. Možda je tu jedan faktor drugačiji, to što mladi nisu zaintersovani za polaganje kao prethodnih godina, više roditelji utiči na njih.
Bosanac se opet osvrnuo na korigovanje cena i najavio da postoji mogućonost određenih akcija za polaznike.
"Pa moguće, da će se korigovati ali u smislu da se povećaju, a ne da smanje. Ne vidim razlog zašto bi se smanjivala cena. Ne postoji neki ekonmski faktor koji bi uticao na to."
"Mi možemo samo dati neku akciju da ih privučemo jer mi se baziramo na cenu goriva. Nije presudan faktor cena goriva koliko cena automobila. Znatno su povećane cene automobila i goriva koje ne zna kada će stati sa rastom i sve to indirektno utiče na cenu obuke."
Postoje slučajevi da dođu stariji ljudi koji nisu bili u prilici da polažu ranije vozački ispit.
"Uglavnom dolazi mlađa populacija do 30 godina. Ali dolaze i stariji ljudi koji su zbog određenih situacija prinuđeni ili im je neophodno polaganje npr. zbog smrti supružnika. Nije lako učenje u višim godinama ali je moguće."
Da biste obnovili vozačku dozvolu morate ići preko agencije za bezbednost saobraćaja, problem kod naših vozača je što se ne pridržavaju svih pravila vožnje. Najveća greška vozača je neprilagođena brizina i nedovljna prilagodljivost situaciji.
"Mislim da je kod nas najvažniji faktor naša nekultura ponašanja u saobraćaju pešaka i vozača. Vi možete da naučite propise, ali ja vas ne mogu naučiti kulturi ponašanja pogotovo onog momenta kada vi odete sa vozačkom dozvolom. Problem je u tome." zaključio je vlasnik auto-škole.
(PRVA/MONDO)