3 STVARI KOJIMA STRANCI U SRBIJI NE MOGU DA ODOLE: Poslednju zovu SRPSKOM KRALJICOM i uvek joj se vraćaju!

Zemlja intrigantnih misterija, zelenog zemljišta, gurmana, noćnog provoda ili svega zajedno? Ako ste razmišljali o tome šta je ono što mami strane turiste u našu zemlju, da li ste se zapitali koje tri stvari biste im odmah preporučili?

Promo/Oksana Skendžić

Srpski narod poznat je kao gurmanski narod. Dok Francuska ima svoje vino i sir, Italija picu i pastu, Srbija ima kuhinju kojom fascinira strance. Ne samo da ih opija njena raznovrsnost, već i tradicionalni specijaliteti srpskog izvornog porekla.

Zimske trpeze nezamislive su bez ajvara. Koliko je omiljen na Balkanu, govori i popularni mit da su ga vlasnici kafana reklamirali kao “srpski kavijar” kako bi u gostima probudili želju da ga probaju. Posebna vrsta salate, sačinjenica od crvene paprike, jede se kao prilog uz bilo koji obrok u toku dana. Ajvar je cenjen i poznat proizvod širom sveta, ali svako ima “tajni recept”. To je upravo ono što ga odlikuje.

Promo/Oksana Skendžić 

Takav slučaj je i sa ćevapima i rakijom. Oni koji prave mali duguljasti komad mlevenog mesa, kunu se da se ćevapi razlikuju koliko i gradovi u kojima se spremaju. Majstori način pripreme čuvaju kao tajnu, pa je orginalni recept za ćevap jako teško dobiti. Zovu ga “kraljem srpskog roštilja” koji je zaradio najveću popularnost na našim prostorima, zbog čega stranci ne mogu da mu odole.

Još jedan recept koji se razlikuje od porodice do porodice i prenosi na pokolenja je rakija. Mnogo festivala u Srbiji posvećeni su “srpskoj kraljici žestine” - šljivovici. Nacionalni i jedini zaštićeni brend, poznat po jačini među strancima, piće je na koje su Srbi ponosni. Ručno se peče vekovima, a uvrštena je na Uneskovu listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva. Šljivovica se pije u radosti i žalosti, a kako navodi UNESCO - važan je deo tradicionalne medicine.

Promo/Oksana Skendžić 

Šljivovica je moćan magnet turista koji obožavaju savremena pakovanja sa dizajnom u etno-stilu. Jednostavno - što je šljivovica starija, to je bolja. Dug je put koji zrela voćka pređe od grane na drvetu do čašice na stolu, ali će svakog gosta verno dočekati i ispratiti.

Turistička organizacija Srbije vas poziva da zajedno istražite sve potencijale Srbije na 44. Međunardnom sajmu turizma. Turističke adute predstaviće u Hali 4 Beogradskog sajma u periodu od 23. do 26. februara 2023. Godine, a bogata ponuda TOS-a iznenadiće i one koji su Srbiju “prešli uzduž i popreko”. Zanimljivosti nikada na odmet, da li ste spremni za avanturu?

Promo/Oksana Skendžić