• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVO je ostvarenje kineskog sna (FOTO)

Izvor MONDO/Tanjug

Prvi veliki putnički avion napravljen u Kini obavio je danas prvi probni let, koji će ostati upisan kao ključni događaj za ovu zemlju na njenom ambicioznom putu da konkuriše vodećim svetskim proizvođačima u avio-industriji.



Uskotrupni beli mlaznjak C919, sa zelenom i plavom prugom, uzleteo je sa međunarodnog aerodroma Pudong u trgovačkom centru Šanghaj, praćen usklicima više hiljada građana, izveštava agencija Frans pres.

Avion, koji je proizvela državna vazduhoplovna kompanija COMAC, predstavlja gotovo deset godina napora i rada ove fabrike s ciljem da se smanji zavisnost od evopskog konzorcijuma Erbasa i američkog diva Boinga.

Pre poletanja, televizijska stanica CCTV je objavila da će avion biti testiran na nadmorskoj visini od 3.000 metara, oko 7.000 metara ispod visine na kojoj se obavlja redovan let, i da će leteti brzinom od oko 300 kilometara na sat.

Da li ste znali priču o našem super-avionu? (FOTO)

Avion je krenuo u 14:00 sati po lokalnom vremenu (6:00 časova po GMT) na jenoipočasovni let koji su pratili ministri, zaposleni COMAC-a, partnerske kompanije i mnogi drugi.

kina
Izvor: YouTube

Letelica C919 sa dvostrukim motorom, čije ime kada se izgovara na kineskom znači "večan", ima 168 sedišta za putnike, a unutrašnjost putničke kabine je slična kao i kod ostalih uskotrupnih mlaznjaka - po tri bela, baršunasta tapacirana sedišta sa obe strane centralnog prolaza.

Domet aviona je 5.555 kilometara, a kompanija je već dobila 570 narudžbina, gotovo sve od domacih avio-prevoznika.

Rusi "udaraju" kontru: Prave nove putničke avione

C919 moraće da prođe više testova kako bi dobio sertifikat kineskih vazduhoplovnih vlasti. Kompanija COMAC sa sedištem u Šangaju takođe namerava da za avion obezbedi i potrebne sertifikate od američkih i evropskih regulatora.

Erbas i Boing procenjuju da će kineskim avio-kompanijama biti potrebno između 6.000 i 6.800 aviona, što će koštati oko hiljadu milijardi dolara.

Kina je sanjala o tome da proizvede vlastiti civilni avion još od sedamdesetih godina prošlog veka, kada je počela rad na uskotrupnoj letelici Y-10, ali je projekat na kraju ocenjen nezvodljivim, tako da taj avion nikada nije ni ušao u upotrebu.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image