Povratak Ruskinja u ratnu avijaciju najavio je ruski ministar odbrane Sergej Šojgu.

Devojke će biti primljene u školu avijacije u Krasnodaru, prenosi TAS, a kandidatkinja ima znatan broj.

Nakon što je Ministarstvo odbrane dobilo stotine pisama sa zahtevima da i žene budu piloti odlučeno je da se "pusti" prva grupa devojaka u školu vojne avijacije ove godine.

On je rekao da ima 15 devojaka koje će trenirati za pilote od 1. oktobra.

Iako je ova vest u novinski agencijama tretirana kao "ulazak" Ruskinja u vojno vazduhoplovstvo, istina je da ruske žene tamo već imaju svoje vrhunsko mesto.

Čak 313, tada sovjetskih, žena pilota ima biografije kakve bi poželeo svaki muškarac, rekla je nedavno "Novostima" profesor Radmila Tonković, jedina žena u Srbiji nosilac Zlatnog letačkog znaka Ratnog vazduhoplovstva i pisac monografije "Nebeske heroine sveta".

Da nije bilo njih, pitanje je kako bi tekao Drugi svetski rat. Čuvenim Staljinovim naređenjem 0099, iz 8. oktobra 1941, formirana su tri ženska avio-puka u Crvenoj armiji. Najzaslužnija za "Noćne veštice", kako se se neformalno zvale, je Marina Mihajlovna Roskova, prvi ženski pilot Crvene armije (od 1933.), a potom prva žena predavač na Vazduhoplovnoj akademiji Žukovski u Moskvi.

U gradu Engels, na Volgi, u jesen 1941. godine ih je u početku bilo 122, a na kraju, "vojno" rusko vazduhoplovstvo više nije moglo da primi zainteresovane. U tri vazduhoplovna bombarderska i lovačka puka u svakom trenutku od 1942. bilo je 600 pilota, i ceo sastav od navigatora i mehaničara do bolničara činile su žene.

Neke od njih, kao na primer Irina Sebrova, tokom rata imali je više od 1.000 borbenih poletanja, ali najveća heroina iz Drugog rata se zove Jekaterina Zelenko. Vatreno krštenje imala je u zimu 1939. nad nebom Finske, a ostala je zapamćena kao žena koja je prva izvela samoubilački manevar taran, obrušavajući se direktno na nemačkog lovca pošto je ostala bez municije.