kljucevi.jpg
Mondo Ilustracija

Kompanija se izvinila nakon što su njene reklame, snimljene u Jasenovcu, izazvale oštre kritike na društvenim mrežama, i navela da je spotom samo htela da iskaže "poštovanje prema arhitekturi".

"Nismo znali da je to logor smrti u tom trenutku. Nismo hteli nikoga da uvredimo, mi smo pristojan brend. Izvinjavam se svima koji su uvređeni", izjavio je direktor firme Majkl Krouli i objasnio da su posetili Jasenovac na pola sata i to nakon zatvaranja, prenosi BBC.

Kompaniju Valley Eye Wear kritikovali su korisnici na Twitteru, rekavši da je spot "neverovatno uvredljiv".

Jedan od korisnika istakao je da je snimanje spota u Jasenovcu "užasna odluka", ali da je gora činjenica da se kompanija nije izvinila uprkos tome što joj je nekoliko stotina ljudi "održalo lekciju iz istorije".

Pojedini korisnici pozivaju na bojkot kompanije zbog spota iz Jasenovca.

Valley Eye Wear snimila je reklamne fotografije i spotove pored spomenika žrtvama logora Jasenovac, gde je za vreme tzv. Nezavisne Države Hrvatske, tokom Drugog svetskog rata ubijeno više desetina hiljada Srba, Jevreja i Roma, među kojima je bilo dece, pišu današnje "Večernje novosti".

Jasenovac: Potresne ispovesti i manipulacije

Predstavljajući novu kolekciju, maneken šeta zavejanom poljanom po tmurnom zimskom danu. Nazire se, kako se navodi, da je ideja marketinškog stručnjaka koji je smislio ovu, u najmanju ruku, degutantnu kampanju, da se kroz naočare koje proizvodi kompanija vidi kroz svaku tamu, pa i ovu monstruoznu koja je progutala na desetine hiljada ljudi koji su umrli u najstrašnijim mukama.

Na profilu kompanije, na društvenoj mreži Instagram, pored jedne fotografije navodi se objašnjenje da je snimanje rađeno u Hrvatskoj pored spomenika "u znak sećanja na stotine hiljada ljudi koji su stradali na ovom mestu".

Odluka da se logor koristi kao marketinški trik, izazvala je brojne komentare poput onih da su "mogli da odu u Aušvic da snimaju", "da pozadina slika lepo proganja"...

"Novosti" pišu i da su se, nezvanično, pojavile informacije da je u ovu kampanju prste umešala hrvatska zajednica u Australji čiji su članovi predložili ovu lokaciju za snimanje spotova.

U Javnoj ustanovi "Spomen-područje Jasenovac" nisu znali da je sniman reklamni spot. Rekli su da su iznenađeni i da će komentarisati slučaj tek kada budu u potpunosti ispitali o čemu se radi, pišu "Novosti".