
Međunarodna finansijska kriza preliva se i na šampanjsko vino, čiji proizvođači prvi put posle niza "mrsnih" godina, za ovu predviđaju pad prodaje za tri procenta, objavili su francuski mediji.
Svetski poznato penušavo vino iz oblasti Šampanj u blizini grada Rems postizalo je poslednjih godina rekord za rekordom, da bi prodaja prošle godine dostigla 338,7 miliona boca.
Međutim, u osam meseci ove godine, od januara do avgusta, izvoz je opao za 2,6 odsto, pri čemu je na domaćem tržištu, koje ostvaruje više od polovine prometa, pad bio još veći, dostižući 4,2 procenta.
Najveći pad eksporta, od punih 22 odsto, je bio u Sjedinjenim državama, koje su najveće izvozno tržište za šampanjac. Već lane je izvoz u SAD opao 6,2 odsto, pri čemu se tada to objašnjavalo slabim dolarom u odnosu na evro, a sada ekonomskom krizom.
"Potrošač šampanjca mora da bude u dobrom raspoloženju, a sadašnja situacija mu u tome ne pomaže", rekao je portparol francuskog Udruženja proizvođača i izvoznika šampanjca (CIVC) Daniel Lorson.
"Ako se kriza nastavi, ne može da ne bude posledica, ali sigurno neće biti razloga za plakanje", dodao je Lorson. On je objasnio da štafetu od tradicionalnih tržišta preuzimaju nova, koja ostvaruju dvocifreni rast sa dosta niskog polaznog nivoa.
Takav je slučaj, recimo, sa Rusijom, gde potrošnja šampanjca raste 35 odsto godišnje i koja bi mogla da postane prvorazredni klijent, kakav je bila i pre sto godina.
Izvoz u Kinu je ove godine povećan deset odsto, dok je lane u poređenju sa 2006. porastao 30 procenata, predočio je Lorson.
Snažan rast potrošnje šampanjca je, prema podacima tog Udruženja proizvođača, uočljiv i u severnim zemljama, istočnoj Evropi i zamljama izvoznicama nafte.
(Tanjug)
Svetski poznato penušavo vino iz oblasti Šampanj u blizini grada Rems postizalo je poslednjih godina rekord za rekordom, da bi prodaja prošle godine dostigla 338,7 miliona boca.
Međutim, u osam meseci ove godine, od januara do avgusta, izvoz je opao za 2,6 odsto, pri čemu je na domaćem tržištu, koje ostvaruje više od polovine prometa, pad bio još veći, dostižući 4,2 procenta.
Najveći pad eksporta, od punih 22 odsto, je bio u Sjedinjenim državama, koje su najveće izvozno tržište za šampanjac. Već lane je izvoz u SAD opao 6,2 odsto, pri čemu se tada to objašnjavalo slabim dolarom u odnosu na evro, a sada ekonomskom krizom.
"Potrošač šampanjca mora da bude u dobrom raspoloženju, a sadašnja situacija mu u tome ne pomaže", rekao je portparol francuskog Udruženja proizvođača i izvoznika šampanjca (CIVC) Daniel Lorson.
"Ako se kriza nastavi, ne može da ne bude posledica, ali sigurno neće biti razloga za plakanje", dodao je Lorson. On je objasnio da štafetu od tradicionalnih tržišta preuzimaju nova, koja ostvaruju dvocifreni rast sa dosta niskog polaznog nivoa.
Takav je slučaj, recimo, sa Rusijom, gde potrošnja šampanjca raste 35 odsto godišnje i koja bi mogla da postane prvorazredni klijent, kakav je bila i pre sto godina.
Izvoz u Kinu je ove godine povećan deset odsto, dok je lane u poređenju sa 2006. porastao 30 procenata, predočio je Lorson.
Snažan rast potrošnje šampanjca je, prema podacima tog Udruženja proizvođača, uočljiv i u severnim zemljama, istočnoj Evropi i zamljama izvoznicama nafte.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.