Albanski MiG-ovi 17, 19, i 21 odavno su otpisani, prenosi Poslovni dnevnik.

"Usklađujemo svoje naoružanje sa NATO standardima", izjavio je načelnik generalštaba, Bardhil Kolčaku.

"Što se MiG-ova tiče, osim nostalgije, zbog čega ćemo ih nekoliko zadržati u svojim muzejima, ostale nudimo na prodaju", dodao je Kolčaku.

Nameru da tim vazduhoplovnim relikvijama pruže novi dom iskazali su muzeji, škole i kolekcionari, prenosi Poslovni dnevnik.

Kada je Albanija prvi put najavila mogućnost prodaje aviona, vladi su stigli zahtevi muzeja vazduhoplovstva u Francuskoj i škole letenja u Njemačkoj.

Prodaje do danas nisu realizovane zbog birokratskih razloga i papirologije.

Na listi čekanja ima i pojedinaca, entuzijasta i zaljubljenika u avione, uključujući francuskog preduzetnika Žulijena Rošea, koji bi MiG smestio u svoj vrt.

"Nije jednostavno nabaviti takav avion jer ih je većina uništena, a ne sačuvana kao u Albaniji", rekao je Rošea.

On je izrazio interesovanje za jedan od najstarijih modela, MiG-15 kineske proizvodnje. Početna cena mu je jedva 10.000 evra.

Na ogoljenoj padini na severu Albanije nalazi se portal u albansku komunističku prošlost. Ukopana u srcu planine, iza masivnih čeličnih vrata skrivena je vazdušna baza.

U tih 600 metara planinskih tunela nekada je sve vrvelo od vojničkog života, ali sada je vazdušna baza Gjader skladište desetina zastarelih MiG-ova koji u tami skupljaju prašinu.

Kao i 7.000 bentonskih bunkera načičkanih širom zemlje, vazdušna baza Gjader svojim spletom tunela bila je deo plana diktatora Envera Hodže da utvrdi državu u strahu od strane invazije.

Iako se odavno ne koristi, baza je i dalje zatvorena za javnost.