
Železnički saobraćaj u Mađarskoj je gotovo potpuno stao, delimičan štrajk na budimpeštanskom aerodromu i dalje traje, a obustavu rada su najavili i vozači gradskih autobusa u mađarskoj prestonici.
Prema rečima predsednika Slobodnog sindikata železničkih radnika Ištvana Gaška, svega osam odsto zaposlenih na železnici je jutros došlo na svoje radno mesto, pa je saobraćaj praktično paralisan, a i vozovi koji idu ne zna se kada će krenuti i da li će uopšte stići na odredište.
Gaška nije želeo da precizira koliko će obustava rada trajati, istakavši tokom gostovanja u jednoj TV emisiji da sve zavisi od toga da li će rukovodstvo Mađarske državne železnice (MAV) sesti za pregovarački sto.
Železničari i dalje traže povećanje plata, bolje uslove rada, povlačenje odluke o zatvaranju tridesetak pruga i deo novca od privatizacije preduzeća za transport robe "Kargo", koje je MAV prodao Austrijancima.
Povremeni štrajk nastavljen je i na aerodromu "Feriheđ" kraj Budimpešte, koji traje već sedam dana. Jutros nešto pre sedam sati privredmeno je zatvoren terminal 2B i ne zna se kada će se kontrolori karata vratiti na šaltere.
Danas bi trebalo da bude doneta odluka da li će u četvrtak na pola dana biti potpuno blokiran gradski saobraćaj u glavnom gradu Mađarske, pošto ističe rok koji je sindikat vozača autobusa dao rukovodstvu Budimpeštanskog saobraćajnog preduzeća (BKV) da ponudi rešenje za krizu u kojoj se firna nalazi već duže vreme.
Sindikat vozača traži da se zakonski reguliše finansiranje gradskog saobraćaja u Budimpešti, da država poveća dotacije za BKV, da grad preuzme obavezu da plaća kamate na dug preduzeća od 80 milijardi forinti (oko 300.000 evra), da se bolje poslovanje firma ne obezbeđuje povećanjem cena karata, već iz posebnog fonda i da BKV odmah dobije finansijsku injekciju od 30 milijardi foprinti.
(Tanjug)
Prema rečima predsednika Slobodnog sindikata železničkih radnika Ištvana Gaška, svega osam odsto zaposlenih na železnici je jutros došlo na svoje radno mesto, pa je saobraćaj praktično paralisan, a i vozovi koji idu ne zna se kada će krenuti i da li će uopšte stići na odredište.
Gaška nije želeo da precizira koliko će obustava rada trajati, istakavši tokom gostovanja u jednoj TV emisiji da sve zavisi od toga da li će rukovodstvo Mađarske državne železnice (MAV) sesti za pregovarački sto.
Železničari i dalje traže povećanje plata, bolje uslove rada, povlačenje odluke o zatvaranju tridesetak pruga i deo novca od privatizacije preduzeća za transport robe "Kargo", koje je MAV prodao Austrijancima.
Povremeni štrajk nastavljen je i na aerodromu "Feriheđ" kraj Budimpešte, koji traje već sedam dana. Jutros nešto pre sedam sati privredmeno je zatvoren terminal 2B i ne zna se kada će se kontrolori karata vratiti na šaltere.
Danas bi trebalo da bude doneta odluka da li će u četvrtak na pola dana biti potpuno blokiran gradski saobraćaj u glavnom gradu Mađarske, pošto ističe rok koji je sindikat vozača autobusa dao rukovodstvu Budimpeštanskog saobraćajnog preduzeća (BKV) da ponudi rešenje za krizu u kojoj se firna nalazi već duže vreme.
Sindikat vozača traži da se zakonski reguliše finansiranje gradskog saobraćaja u Budimpešti, da država poveća dotacije za BKV, da grad preuzme obavezu da plaća kamate na dug preduzeća od 80 milijardi forinti (oko 300.000 evra), da se bolje poslovanje firma ne obezbeđuje povećanjem cena karata, već iz posebnog fonda i da BKV odmah dobije finansijsku injekciju od 30 milijardi foprinti.
(Tanjug)
Pridruži se MONDO zajednici.