Zbog tehničkog kvara avioni SAAB 105 neće moći više da lete, a do otklanjanja kvara, što bi moglo da traje mesecima, vazdušnu odbranu moraće da preuzmu avioni Eurofajter.
To će, kako se navodi, doneti ogroman rast troškova za vazdušnu odbranu, jer sat leta Eurofajtera košta deset puta više nego SAAB-a 105.
Uz to preti potpuni krah vazdušne odbrane, jer kada aerodrom Celtveg, na primer zbog teških zimskih uslova bude zatvoren, onda više vojska neće imati mogućnosti da nadgleda vazdušni prostor letelicama.
Do sada je uvek moglo da se, ako dođe do problema vezanih za vremenske prilike u Celtvegu, polete SAAB-ovi koji su stacionirani u Lincu.
Inače avioni SAAB, koji su nabavljeni tokom 1970-tih godina, trebalo je do kraja iduće godine da lete, ali se vojska odlučila za njihovo popravljanje pošto su ovi avioni daleko jeftiniji od Eurofajtera.
Poređenja radi sat letenja SAAB-a košta 3.000 evra, a Eurofajtera 30.000 evra. Austrijske vlasti trebalo je odavno da odluče o zameni zastarelih SAAB-ova, ali prošla vlada je odluku odložila.
Austrija je 1970-tih nabavila 40 SAAB 105, a bilo je planirano 20, a do skoro je još sammo jedna desetina bila u upotrebi, dok se ostali koriste za delove.
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Sloboda Mićalović napadnuta na parkingu: Evo kako je poznata glumica završila u Urgentnom centru