Zbog tehničkog kvara avioni SAAB 105 neće moći više da lete, a do otklanjanja kvara, što bi moglo da traje mesecima, vazdušnu odbranu moraće da preuzmu avioni Eurofajter.
To će, kako se navodi, doneti ogroman rast troškova za vazdušnu odbranu, jer sat leta Eurofajtera košta deset puta više nego SAAB-a 105.
Uz to preti potpuni krah vazdušne odbrane, jer kada aerodrom Celtveg, na primer zbog teških zimskih uslova bude zatvoren, onda više vojska neće imati mogućnosti da nadgleda vazdušni prostor letelicama.
Do sada je uvek moglo da se, ako dođe do problema vezanih za vremenske prilike u Celtvegu, polete SAAB-ovi koji su stacionirani u Lincu.
Inače avioni SAAB, koji su nabavljeni tokom 1970-tih godina, trebalo je do kraja iduće godine da lete, ali se vojska odlučila za njihovo popravljanje pošto su ovi avioni daleko jeftiniji od Eurofajtera.
Poređenja radi sat letenja SAAB-a košta 3.000 evra, a Eurofajtera 30.000 evra. Austrijske vlasti trebalo je odavno da odluče o zameni zastarelih SAAB-ova, ali prošla vlada je odluku odložila.
Austrija je 1970-tih nabavila 40 SAAB 105, a bilo je planirano 20, a do skoro je još sammo jedna desetina bila u upotrebi, dok se ostali koriste za delove.
"Ovo je trenutak da njemu odgovorim, kome nije jasno objasniću opet": Željko se naljutio, Partizan je oštećen
"Gde ide ABA liga sa ovakvim suđenjem? Partizan će da stavi prst na čelo": Mijailović podigao glas zbog grešaka
“Željko, gledaj sad šta ćeš”: Partizan ima novog sponzora, Ostoja Mijailović otkrio sve detalje!
"Sigurno smo najbolji klub u regionu": Nebojša Čović na proslavi Crvene zvezde!
Uroš Blažić pretučen u zatvoru u Smederevu: Ubica iz Mladenovca stupio u štrajk glađu