Posao u Nemackoj zaposljavaju masinovodje konduktere

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Svet

Nemačka železnica traži hiljade radnika! Plata mašinovođe do 50.000 evra!

Autori mondo.rs novac.jutarnji.hr
Autori mondo.rs novac.jutarnji.hr

Uprkos tome što se sve češće pominje usporavanje privrede prve sile EU, Nemačke železnice očajnički traže osoblje.

Izvor: Guliver/getty images/iStock / Getty Images Plus/Marc Scruton

Prema trenutnim procenama, ta kompanija će tokom sledećih pet godina morati da zameni čak polovinu od 200.000 radnika, piše Bild, a prenosi novac.jutarnji.hr.

Glavni razlog kadrovskog pojačanja krije se u činjenici da mnogi trenutno zaposleni uskoro odlaze u penziju, a plata u ovom sektoru kreće se od 34.000, pa sve do 52.000 evra godišnje, u zavisnosti od pozicije i iskustva radnika.

Možda će vas zanimati

Martin Seiler, šef ljudskih resursa Nemačkih željeznica, kaže da bi do kraja 2019. godine kompanija trebalo da zaposli čak 24.000 novih radnika. Istu brojku pridošlica uprava očekuje i sledeće godine.

Istovremeno, nemačka savezna vlada zbog ambicioznog paketa protiv klimatskih promena planira da poveća investicije u železnice, pa će se u tom sektoru otvoriti dodatnih 8.000 radnih mesta.

Nemačke železnice trenutno, pre svega, traže mašinovođe, te uslužno i informatičko osoblje, ali i građevinske i elektro inžinjere. Buduće generacije vozova trebalo bi da budu 'preciznije' i 'robusnije', kako bi se sprečila neželjena kašnjenja i otkazivanja.

Uz toliko najavljenih radnih mesta, treba se zapitati kolika je prosečna plata u tom sektoru?

Odgovor je jednostavan – zavisi od vrste posla. U kompaniji je trenutno angažovano čak 500 različitih zanimanja, među kojima su i kuvari, kancelarijski radnici, inženjeri i IT stručnjaci.

Vozači lokomotiva u proseku zarade 38.000 evra, ali njihova plata može dostići i 50.000 evra. Prihodi konduktera kreću se od 34.000 do 46.000 evra godišnje (bruto iznos), dok službenici u železničkim restoranima zarade između 33.000 i 37.000 evra godišnje.

Radnici službe za korisnike ostvare godišnji prihod između 34.000 i 46.000 evra, dok putnički savetnici i prodavci karata mogu zaraditi do 39.000 evra.

Graditelji pruga prosečno primaju do 42.000 evra bruto, a njihova plaća zavisi od radnog iskustva i naknada za rad praznicima, nedeljama i u noćnim smenama. Tehničari za kontrolu i bezebednost u proseku zarade najveću godišnju platu koja se može popeti i do 52.000 evra, a oko tog iznosa kreću se i dispečeri zaduženi za kontrolu puta železnica, čija je uloga uporediva sa kontrolorima leta.

Pročitajte i ovo

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Dejan

Gde se javiti

Glavica Luka

Pocetna plata masinovodje, kao sto i pise u tekstu oko 38000. Ako ste ozenjeni ostaje vam neto oko 23-24000. Dva soma evra neto mesecno. Dvosoban stan, u nekom vecem gradu, a da nije geto, oko 1000 evra sa rezijama. Na hranu, kredite i sve ostalo ostaje oko hiljadu. Nije lose, pogotovu ako i supruznik radi, al opet ni nesto nevidjeno. Kvalitet zivota kao u Srbiji sa 800-900 evra, samo bez pampersa na poslu, sa mnoooogo vise slobodnog vremena i mnogo manje stresa.

PARTIZAN U SRCU

Samo mi nije jasno gde ce njihov narod raditi ka za sve poslove dovode radnike iz drugih zemalja?

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader