Reformu regulativa teretnog saobraćaja promovisale su bogatije članice EU, uključujući Francusku i Holandiju.

Siromašnije članice EU žele da imaju korist tako što svoje usluge nude po nižim cenama.

Većina članica EU saglasila se u decembru prošle godine sa reformama saobraćajnog sektora, uključujući pravo kamiondžija zaposlenih u inostranstvu da se kući vrate svake tri do četiri sedmice, da sedmični odmor moraju provesti izvan vozila, a ne na parkinzima, da poslodavci moraju snositi troškove smeštaja.

Prema novim pravilima, kamioni koji su u međunarodnom saobraćaju moraju da se vraćaju u sedišta kompanije svakih osam sedmica, a taj potez je osmišljen u sklopu borbe protiv prakse da se transportne kompanije registruju u zemljama sa nižim porezima, a da odatle uopšte ne posluju, prenosi Radio Slobodna Evropa.

Međutim, Bugarska, Rumunija, Poljska, Mađarska, Letonija, Litvanija, Estonija, Malta i Kipar su protiv toga.

Ove zemlje traže izmene novih regulativa, o kojima će se raspravljati u narednim mesecima u Evropskom parlamentu.